Zijn mensen die erg actief zijn op sociale websites vaak minder ´bekwaam´ in het ´normale´sociale leven?

Een soort van vluchtreactie zeg maar?
Is daar onderzoek naar gedaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze zijn stiller, of ze zeggen niks. Ze denken dat ze alles kunnen regelen en zeggen op Hyves of Twitter bijvoorbeeld. Ze worden zkr afgezonderd, maar het hangt er van af of je ook bekwaam genoeg bent om er mee om te gaan want er zijn genoeg mensen die het kunnen combineren en in allebei goed zijn.

Sommige mensen misschien, maar velen gebruiken het als een verreiking van hun normale sociale leven

Kan, hoeft niet. Als je in het dagelijkse leven moeite hebt met sociale contacten, dan is de pc natuurlijk ideaal. Je eigen tijd, je eigen baas, je eigen computer. Bekend is wel dat mensen met autisme veel tijd achter de pc doorbengen. Is toch prima?

Bekwaam is als je iets goed kunt of kent. Als je heel druk bent op de PC met spelletjes en sociale netwerken dan kan je nog best Een bekwaam chauffeur zijn. Leuke en sociale contacten hebben. Bekwaam zijn in het omgaan met je vrienden. Een zeer bekwaam kok zijn. Etc

In china komen er steeds meer mensen met communicatiestoornissen omdat ze zich min of meer afzonderen van de buitenwereld en dus niet mensen face to face spreken! Dus steek genoeg energie in je normale sociale leven! Netwerken moet erbij horen maar niet de hoofdmoot!

In Amerika is in de leeftijdscategorie 18-34 thans ca. 50% van de bevolking actief op sociale media. Dit zal in de toekomst steeds verder stijgen. De problemen die dit zal gaan opleveren is nu nog niet goed te overzien. Men verwacht sociale problemen die qua dimensie de huidige totaal overstijgen. contactstoornissen,vereenzaming,relationele problemen,fobieen,dwangneurosen en zelfs een significante stijging van het aantal verkeersdoden.

Enkele onderzoeksresultaten geven aan dat het gedrag van mensen offline, overeenkomen met het gedrag van mensen op sociale netwerksites. Mensen die extravert zijn, zijn bv heel actieve facebookgebruikers. De minder 'sociale' mensen doen andere dingen op het net, bv gamen. Toegevoegd na 1 minuut: Overeenkomt*

Bronnen:
Uva

Mocht je doelen op kinderen met Iphones, dan ben ik geneigd te zeggen dat ze sociaal veel minder bekwaam zijn als ik deze site bekijk. Ik denk niet dat het een vluchtreactie is. En of er een onderzoek naar gedaan is, weet ik ook niet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100