Hoe kan je het beste doen alsof het niet gebeurt is?

stel je bent heel boos op iemand, maar je weet dat het zoveelste gesprek geen zin heeft. hoe kan je dan doen alsof het niet gebeurt is en gewoon doorgaan zoals het gaat. hoe zet je je eigen gevoel uit zodat je het gedrag van een ander tolereert?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ehm... waarom wil je doen alsof er niets gebeurd is? En waarom zou je het gedrag tolereren en je gevoel uitzetten? Waarom jezelf wegcijferen?

Ik spreek uit ervaring en kan je maar 1 ding adviseren: spreek het uit, probeer elkaar te begrijpen, lucht je hart, luister naar je gevoel en stop het NIET weg! Maak alsjeblieft niet dezelfde fout die ik heel lang, veeeel te lang heb gemaakt. Je kunt het wegstoppen zo vaak en zoveel je wilt, maar op een dag ontploft de boel en dan ben je veel verder van huis.

Wijsheid gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier valt niet mee te praten http://www.goeievraag.nl/vraag/doe-mensen-grotere-ego-aura.12865
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bailey, ik begrijp uit je reactie op het antwoord van Pikkebaas dat het een probleem is wat zich op de werkvloer afspeelt. Dit verandert niets aan mijn eerdere reactie. Wegstoppen werkt wel een poosje, maar niet op langere termijn. En dan loop je er nog veel harder tegenaan omdat je dingen hebt opgekropt. Maak het een leerpunt voor jezelf om met deze collega om te gaan. In je verdere loopbaan zal je altijd dit type collega tegenkomen. Al is het geforceerd, probeer de communicatie open te houden en je niet af te zonderen van haar. Maak het beste van je werk, blijf netjes ook al is zij dat misschien niet en hou de eer aan jezelf. Veranderen kun je haar niet, alleen jezelf en hoe je ermee omgaat. Succes en wijsheid gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog even een kleine aanvulling: bedenk ook dat sommige mensen er een vreemd soort plezier aan beleven door te zien dat jij gefrustreerd bent. Als je haar af en toe eens een fijn weekend wenst of goeiemorgen trekt de ander ook vaak bij, juist omdat ze het niet verwacht. Vriendinnen zullen jullie nooit worden en dat hoeft ook niet, maar af en toe een korte zin zonder strijd, zou al een hele verbetering zijn. Dat haalt de spanning er wat af. Als je het kunt, probeer het of denk er eens over na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze heeft er idd veel plezier aan. ik steek er weer een paar in mijn zak om te onthouden thankx
x

Andere antwoorden (6)

Als je een vrouw bent: dat gaat heel erg moeilijk worden, ga uit met een goede vriendin, veel klagen en balen bij haar, beetje snotteren en vervolgens wat samen met haar doen en het gezellig samen weg lachen.
Als je een man bent: schouders ophalen. Klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanbieden de strijdbijl te begraven en van beide kanten niet meer op de ruzie terugkomen. Concludeer en accepteer dat je van inzicht verschilt, wat nog niet betekent dat je het gedrag van de ander tolereert.
14 jaar geleden
ik denk dat je dat een tijdje vol kan houden..maar uiteindelijk breekt dat op en ontplof je...als praten geen zin heeft neem dan emotioneel afscheid van zo iemand (ik bedoel niet gaan zitten huilen). Laat die persoon je niet meer raken door hem haar te behandelen als gewoon een passant, allebei jullie eigen levens ieder zijn eigen ding..gewoon oppervlakkig hallo en tot ziens..verder niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de beste manier is om je emoties op te kroppen in een mentale fles...elke keer als je iets mentaal in wil slikken dan prop je die emoties in die fles......elke keer weer moet er meer bijkomen, dus haal je heel kort de kurk weg en stop je er snel iets bij. Op die manier komt er steeds meer druk op de fles en op de kurk. Maar dat is ok; die druk voel jij niet!
Maar zowel de kurk als de fles heeft een limiet en die limiet wil jij niet bereiken en je gesprekspartner ook niet. Je kan niet doorgaan zoals het gaat; iets gaat breken, ergens moet de druk er van af. Je eigen gevoel uitzetten is mentale zelfmoord; jij bent het belangrijkste in jouw leven. Als hij/zij niet naar jouw boosheid wilt luisteren dan moet je ergens anders kunnen ventileren....de consequenties zijn voor hem/haar....van opkroppen krijg je kanker; vraag maar aan zingendevleugel

Toegevoegd op 11-06-2009 23:22:11
Ik vind je vraag erg verdrietig...het spijt me dat ik er in eerste instantie er luchtig op reageer...je mag nooit doen alsof iets niet gebeurd is, daarmee los je niets op, nooit. Je eigen gevoel uitzetten is natuurlijk altijd ten boze. Ik ken de achtergrond niet, ik hoef het niet te weten, maar het feit dat je deze vraag hier stelt geeft aan dat iets niet klopt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreken is goud in zo´n geval... Niet zilver maar goud...

dus niet doen of het niet gebeurd is, dat is niet goed... spreek het uit... niet meer en niet minder...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch moet je het een plek geven kennelijk en dan doe je er het beste aan om het toch aan te kaarten tot jij er vrede mee hebt. Wat is er mis met een verhit gesprek als dat nodig is om een goede vriendschap te lijmen?