Hoe kan een mens zich het best nuttig maken voor de ander?

Dus waar hebben andere mensen het meeste aan, als je ze daarmee helpt (waar heeft een mens het meest behoefte aan?)

13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Door met heel simpele dingen te beginnen, bijv. als het in de winter heeft gesneeuwd je eigen stoep schoon te vegen en de stoep van je oudere buren ook eens mee te nemen. Op den duur ontstaat er dan een band en je hoort dan vanzelf waar je de mensen in de buurt bijv. ook nog mee van dienst kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist. Gewoon een beetje aardig en behulpzaam:+

Andere antwoorden (9)

Een luisterend oor, praktische hulp. Meld je aan als vrijwilliger bij bijv. de voedselbank. Stichting Present, maatjesproject, etc. etc.

Waar iemand het meeste behoefte aan heeft bepaald diegene helemaal zelf. Het heeft nl. helemaal geen zin om iemand iets op te dringen waar hij geen behoefte aan heeft. Dus als je wilt weten waar iemand behoefte aan heeft: even navragen. Met goedbedoelde acties zonder dat er eerst geluisterd is help je iemand niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een glimlach: een vriendelijk gezicht geeft altijd licht!

Toegevoegd na 1 uur:
Lees: door een glimlach.... (buiten natuurlijk de praktische hulp).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te sterven. De één z'n dood is de ander z'n brood. Wel even zorgen dat je schuldenvrij bent en één donorcodicil hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de verzorgingshuizen zitten ze heel erg te springen om mensen die de bewoners eens mee naar buiten nemen.
Ook koffieschenkers zijn altijd nodig, maar ik denk dat het uitje (vaak met met rollator of rolstoel) voor velen een "traktatie" is waar ze heel blij mee zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander mensen hebben het meeste aan het feit dat je begint om heel goed voor jezelf te zorgen. Als je dat doet, dan ontstaat vanzelf de energie om goed voor een ander te zorgen. In 1972 zei ik dat bij de nonnen in het ziekenhuis toen ik in opleiding voor verpleegkundige was. Dat was toen vloeken in de kerk. Nu hoor je niet anders meer. Goed zorgen voor een ander is jouw talenten goed gebruiken waardoor een ander er ook plezier aan beleeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een ander te helpen, zonder het verlangen om daar beter van te worden, of je ego te strelen.
Ook een ander helpen, zonder iets aan je eigen problemen te doen, is niet goed.
Een beetje aandacht, een vriendelijk woord, en een ander onvoorwaardelijk lief te hebben, zonder jezelf op te dringen, is waar de meeste mensen behoefte aan hebben.
Het mooiste is, door iets van jezelf te schenken, krijg je daar weer zoveel voor terug.
Help, maar dan met een open hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zorg gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen al op Gv leest hoeveel mensen er behoefte hebben op het beantwoorden van allerlei vragen, geloof ik dat je nuttig kan zijn door simpele dingen zoals een medelevend antwoord geven op een vraag, die bij iemand best weleens van heel groot belang kan zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je nuttig maken op de een manier waarop jouw kwaliteiten het best tot zijn recht komt.. Bijvoorbeeld, als je een goede arts bent kun je bij artsen zonder grenzen werken... Ben je goed op sociaal gebied en ben je erg zorgzaam, dan kun je bijvoorbeeld bij een voedselbank werken.. Haal het beste uit jezelf naar boven en gebruik het om andere mensen te helpen..