Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede behandeling of aanpak voor iemand met verschrikkelijke straatvrees en angsten om alleen te zijn?

Ze durft zelfs onder begeleiding niet verder dan één straat en raakt dan in paniek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja ik denk dat het heel belangrijk is dat die gene naar een psycholoog gaat,dat kun je zelf niet zoals eerder werd gezegt. Maar ik wou je toch even bemoedigen,wat leuk dat je zo voor die gene inzet en hoopt te kunnen helpen.
Ik denk dat het goed is dat je soms een stukje blijft lopen ook al is het maar de hoek van de straat,misschien mag je toch een schakeltje zijn in het genezingsproces.

Maar professionele hulp is wel heel belangrijk:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een verwijskaart via de ha voor een psycholoog. Dit is te complex om zelf op te kunnen/willen lossen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig meer mogelijkheden dan alleen therapie, ook medicijnen kunnen goed helpen tegen paniekaanvallen. Een combinatie van therapie en medicijnen werkt het beste. Google eens op "fobie", er zijn patientenverenigingen die je verder kunnen helpen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding