Hoe herken je een pedofiel?

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat zijn de signalen waar je op moet letten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (6)

Je kan aan zijn neus niet zien dat iemand een pedofiel is. Maar als je eens ergens komt en iemand probeert veel aan je te zitten en is eigenlijk uit op seksueel getinte handelingen en op de pc ontdek je ook nog kinderporno, dan mag je wel bij jezelf te rade gaan of het niet handig is om zo snel mogelijk naar huis te gaan en te melden aan je ouders. Het is jammer maar je kan het eigenlijk nooit weten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze website staan een aantal kenmerken van een pedofiel: http://www.seksueelmisdrijf.nl/joomla15/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=103

Ik denk dat het moeilijk is een pedofiel te herkennen, vooral ook omdat ze altijd eerst het vertrouwen van je winnen... helaas :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet.

In de regel kun je zeggen dat pedofielen hele aardige mannen zijn die heel erg leuk met kinderen om kunnen gaan. Maarja, dat kunnen wel meer mannen, en dat zijn gelukkig bij lange na niet allemaal pedofielen.

Je haalt ze er dus niet uit. Op geen enkele manier.
Onlangs is een juist een man in mijn nabije omgeving alszodanig door de mand gevallen, terwijl dat een hele strenge, zakelijke, keurige man was die helemaal niets met kinderen had of leek te hebben, zelfs niet met zijn eigen.
Dat viel dus vies tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je ongemakkelijk voelt bij iets dat hij voorstelt dat je moet doen, blijf dan bij hem weg.Dat is eigenlijk het enige criterium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zou kunnen: aan zijn ogen en dat je daardoorheen zijn ziel kan zien.
Niet veel kunnen dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofielen zijn niet op het eerste gezicht te herkennen. Een pedofiel heeft namelijk een speciale voorliefde voor kinderen, maar dat hebben zoveel mensen!
Ik wil ook nog eens duidelijk zeggen dat we ( en zeker in de media) een onderscheid moeten maken tussen pedoseksuelen en pedofielen.
Een pedoseksueel neemt daadwerkelijk de stap een seksuele relatie te beginnen met een kind, of een kind ongewild te betasten.
Een pedofiel daarentegen handelt niet! Ook al is zijn liefde nog zo groot, hij denkt na in het belang van het kind en kan zich waarschijnlijk daar beter in verplaatsen.
Eigenlijk moeten we daar min of meer respect voor hebben...

Verder kan het opvallend zijn als een man je kind zomaar in de supermarkt optilt o.i.d. Daarentegen is het normaal wanneer een vrouw dit doet, terwijl dit ook een pedofiel/pedoseksueel kan zijn.

De beste remedie hiertegen is om je kind al van jongs af aan de gevaren van een vriendelijke man of vrouw te vertellen. Met niemand mee naar huis gaan, ook al krijg je nog zoveel snoepjes.