Hoe komen goede doelen aan mijn adres na een gift?

Heb het verschillende keren meegemaakt dat na een gift ik later vaak post kreeg, en dit terwijl ze alleen mijn rekeningnummer, voorletter en achternaam kunnen zien.
Ik sta niet in het telefoonboek. Heb de bank gebeld, maar die geven geen adresgegevens door.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn bedrijven die je adresgegevens doorverkopen. Zodra je in "het circuit" bekend staat als iemand die wel eens iets geeft ben je geld waard. Deze bedrijven hoeven zelf geen goede doelen te zijn, dit kunnen ook bijvoorbeeld postorderbedrijven zijn. Zelf ben ik ook vaker benaderd sinds ik meedoe aan de Postcodeloterij-- en al die bedrijven benaderen mij met de foutief gespelde naam die een postorderbedrijf ooit als eerste gebruikte.

Veel bedrijven die over jouw gegevens beschikken verkopen jouw gegevens aan anderen. Jouw gegevens zijn goed geld waard. Doe eens een testje en verandere de volgende keer eens je naam op een subtiele manier nier de jong maar den jong of zoiets.

Er wordt heel veel verdiend aan dit soort adres verzamelaars zoals ik ze noem. Om e.e.a te (laten) blokkeren zou je eens op de volgende site kunnen kijken. Of het echt helpt is de vraag want er zijn altijd wel weer manieren te vinden voor sommige lieden die hier plezieraan beleven. succes Pieter

Bronnen:
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100