Waarom is de Albert Heijn (to go) op het station duurder dan de ''gewone'' Albert Heijn?

Is de AH niet duur genoeg?..en wat zou er achter de gedachte zitten dat een fles cola daar bijvoorbeeld 3 euro moet zijn en bij de ''gewone'' AH maar € 1,50?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 euro is duur hoor, bij de snackbar betaal ik zelfs maar 2,50

Het beste antwoord

Het idee erachter is hetzelfde als bij een avondwinkel: handig voor als je iets vergeten bent, lang open. Voor die service betaal je wat meer. Je kunt er dus inderdaad beter niet je dagelijkse boodschappen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mensen die daar wat gaan kopen, willen dat graag (lange reis, wat dan ook). Dan zijn ze ook bereid om een hogere prijs ervoor te gaan betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar het zijn niet alleen broodjes e.d je kunt er echt hele boodschappen halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan voor mensen met een te grote portomonnee;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe mij zo'n portomonee...;-)
AWM
14 jaar geleden
Toch klopt het antwoord, vind ik.
Als iedereen zou vertikken om die hoge prijzen te betalen, zouden die winkels er niet meer zijn. Ze zullen de eerste zijn die verdwijnen bij een recessie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tankstations maken er ook gretig gebruik van..
omdat het lux is ?????????/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is meer een uitgebreide cafetaria dan een echt Albert Hein, daarom ook to go. En ja je colaatje bij de cafetaria is ook niet goedkoper dan de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier boven zijn al een paar dingen genoemd, maar het komt ook door de beperkte schaal van de winkel, dus weinig produkten, en de lokatie is veel duurder dan de plekken die meer en meer buiten het centrum komen te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het kan.

Je gaat toch niet meer naar je lokale AH of nog erger, de concurrent, want je moet je trein nog halen, of je komt moe terug en haalt even een kant-en-klaar, of het is al zo laat dat er niets anders open is.