Worden kerken of andere religieuze instellingen ook gesubsidieerd door de regering op basis van het aantal leden? (op papier)

Op voor mij miraculeuze gronden sta ik blijkbaar ingeschreven bij een kerkgemeenschap.
Nu ben ik welgeteld 6 keer (verplicht) in een kerk geweest maar blijkbaar sta ik wel geregistreerd als 'lid'.
Ontvangen zij ook geld voor mijn lidmaatschap??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ze kunnen getrapt geld ontvangen door organisaties in het leven te roepen die maatschappelijk betrokken zijn. Zo kennen we het CDA en de Christen Unie maar ook het leger des heils en Pax Christi. Allemaal groepen die toch wel wat van het collectieve geld plukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zou goed kunnen en dat gun je ze toch niet... Laat je ook uitschrijven aub...

Dank je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten wel voor je betalen alhoewel dat geen groot bedrag is voor zover ik weet, daarom vragen ze ook een jaarlijkse bijdrage (alhoewel ik hunn richtliijn van 1-2% nan je jaarinkomen best wel fors vind), maar je moet uiteindelijk zelf weten OF en HOEVEEL je geef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerken worden in Nederland niet gesubsidiëerd. Wij kennen hier een scheiding tussen kerk en staat.
Er wordt wel eens uitzondering gemaakt voor sociale projecten en gebouwenbeheer.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik zie er Balkenende wel voor aan.
wij kennen een scheiding van kerk en staat. De staat subsidieert geen kerken en de kerk ontvangt dus geen geld per lidmaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn staatsmunten van 2€ zijn nog niet gescheiden van de kerk.