Nee hoor!!! Mijn man is half Ghanees en half Nederlands, een mokkakleurtje. Ik ben zelf half Portugees en half Nederlands. Wij zijn een mooi voorbeeld van `in the mix` Totaal geen probleem mee. Zijn kleur zegt niks over de persoon die onder die huid zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig, een oud collega van mij was ook Portugees en getrouwd met een kaap verdiaans-ghanese vrouw.
ik dacht dat het een zelden voorkomende combinatie was maar jij bewijst mijn ongelijk.
Nee, geld dat voor jou wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, ik heb wel zo mijn voorkeuren. Dit heeft geen racistische onderliggende gedachten ofzo, maar als ik eerlijk ben weet ik dat ik eerder op bepaalde 'types' afstap.
De partner is van meer doorslag dan de kleur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vind een donker kleurtje gewoon wat mooier. Ben zelf ook donker en gelukkig mijn dochterje ook.

Uiteraard is het innerlijk van de mens het meest belangrijk, maar lichamelijke aantrekking is ook een heel belangrijk aspect van een relatie. Vind ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat speelt voor mij geen enkele rol. De persoon in kwestie wordt er niet opeens beter/mooier/liever/aantrekkelijker voor mij door als hij veranderd van blank naar zwart of van zwart naar blank en alles er tussen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten... IK ga voor blank....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het een verschrikkelijke instelling maar je ben tenminste eerlijk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sluit ik me bij aan +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eker weten, ik ga voor bruin, van jongs af aan....
"Speelt huidskleur een rol in jouw partnerkeuze" vind ik nogal zwaar klinken. Het doet voorkomen alsof het een heel belangrijke factor is. Bij mij geldt dat ik wel een voorkeur heb, maar dat ik aan die voorkeur geen groot gewicht hang.

Daarnaast denk ik dat als iemand "Ja" antwoordt dat het ook te maken kan hebben met het feit dat iemand de voorkeur geeft aan een bepaalde nationaliteit of groep nationaliteiten en niet zozeer aan de huidskleur op zich.

Stel bijvoorbeeld dat ik mediterraanse meisjes knapper vind dan Nederlandse, dan beantwoord ik jouw vraag met "ja", terwijl het niet direct met de huidskleur te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee huidskleur speelt geen rol... toen ik mijn partner koos, heb ik gelet op de liefde die ik voelde, en niet op de buitenkant...
door die liefde vind ik hem prachtig, en die kleur...och die neem ik op de koop toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die meneer ziet er bekend uit, alleen ik kan hem even niet plaatsen. Was het misschien... eh... nee, toch niet... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix misschien.....:)))) (ze moeten hem wel hebben, hahaha....) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha... XiniX ziet er sexy uit als halve Hulk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verwart oorzaak en gevolg. Ik wordt niet verliefd op zwart of wit, maar uitsluitend op bruin of geel. En dan gaar jouw stelling ook bij mij op.
nee totaal niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel factoren spelen een rol bij een partnerkeuze.
huidskleur maakt in mijn keuze niets uit maar ik heb er wel begrip voor als dat bij sommige mensen wel zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Absoluut, ik heb iets tegen een blauwe huid. Discriminerend, ik weet het, maar tussen mij en Smurfin zal het nooit wat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huidskleur speelt voor mij geen enkele rol in die keuze,maar religie daarintegen wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik val meer(!) voor lichtkleurigen, de mix-types.

Mee eens dat de binnenkant veel belangerijker is dan de buitenkant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...

Maar heb daar als bewust vrijgezel(lige) meid weinig mee te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe politiek incorrect het ook is om toe te geven, ja.

Dat heeft niets met racisme te maken. Mensen met de ene huidskleur zijn absoluut gelijkwaardig aan mensen met de andere huidskleur. Maar ze zijn niet gelijk. Ze hebben namelijk een andere huidskleur. Dit is net zoals blondines en brunettes niet gelijk zijn, ze hebben immers een andere haarkleur.

Ik val meer op donker haar en bruine ogen dan op blond met blauwe ogen. En ik val meer op blank dan op donker. Dat wil niet zeggen dat iemand met een donkere huid nooit een relatie met mij zou kunnen hebben, maar wel dat dat toevallig niet het type is dat mij het eerst "habbababba, wie is dat lekkere ding" doet denken als hij/zij de kamer binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: het gaat er dus niet om dat mensen *van mij* verschillen, maar dat ze *van elkaar* verschillen, en dat ik op het ene uiterlijk meer val dan op het andere. Zelf heb ik ook geen donker haar en donkere ogen, maar ik val er wel op.
Eerlijk gezegd wel, maar bij een goed innerlijk laat ik dat vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb relaties gehad met alle huidskleuren die je maar kunt bedenken. Het enige ras dat ik niet blief zijn aziaten. En dan nog niet eens om hun huidskleur, maar gewoon omdat ik het een lelijk ras vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb gewoon niks met 'gekleurde' mensen, blond / brunette en blanke huid, 20x mooier dan getint. Maar dit is een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte passionele liefde maakt geen onderscheid in kleur, godsdienst, handicap , background ,studieniveau en noem maar op. Het is door het ouder worden dat we veel meer rationele beslissingen gaan nemen op basis van oa kleur, cultuurverschillen , sociaal niveau, inkomensklasse enz. Soms is het echt droevig dat heel jong al door de nabije omgeving restrictieve criteria opgelegd worden bij de partnerkeuze. Veel films refereren naar de deze problematiek bij de huisdkleur : Orfeu Negro van Cocteau(?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor echte passionele liefde heb ik het nodig om werkelijk contact met iemand te maken. Om het meer te laten zijn dan alleen platte seks zal ik dan ook op ongeveer gelijk niveau met iemand kunnen praten. Dat vergelijkbare niveau hoeft niet te zijn ontstaan door cultuur, sociaal inveau, inkomensklasse, background, studieniveau etc., maar de kans is groter dat degene met wie ik contact kan maken een bepaalde combinatie van die factoren in zich draagt dan dat dat niet zo is. Liefde is niet gebaseerd op uiterlijk, dat is alleen een factor bij aantrekkelijkheid. Maar als liefde ook niet is gebaseerd op de persoon die voor een belangrijk deel gevormd is door de factoren die je noemt, waarop dan wel? Het gaat toch om de persoon, het is toch geen dom toeval?
Ik kan wel zeggen van niet, maar ergens weet ik dat als iemand blauw is met sprietharen dat ik dan toch iets minder enthousiast ben dan iemand die gewoon een getinte huis heeft. Maar door bruinheid/witheid laat ik me niet afschrikken. Maar iets in mij zal toch wel de trollen buiten keuze laten.

Toegevoegd op 02-06-2009 14:41:09
Correctie: Getinte huid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whahaha! Dat was wel een heel goed getimede typfout XD
Ik zou zo graag het perfecte antwoord willen geven zoals zoveel hiervoor hebben 'gepoogd'. Helaas is dat niet mogelijk. De mens is een verzameling van factoren.

Speelt huidskleur een rol? Laten we eens kijken naar de situatie waar we het over hebben:
Een partnerkeuze. Zoals bekend kiezen we onze partner op grond van een aantal kenmerken (we kunnen natuurlijk heel naief zeggen dat dat niet zo is), daarvan zijn herkenning van genetisch materiaal in geur en zicht niet onmiskenbaar. Daarnaast is het afhankelijk van opvoeding of men tegen deze signalen ingaat of niet. Een persoon kiest een partner (gedrag, uiterlijk) vaak naar een voorkeur die al op jonge leeftijd is bepaald (vaak wel door eigen denkbeeld). Hierbij is van belang waar, met wie en door wie men is opgevoed en hoe de maatschappelijke samenstelling tijdens een aantal kritieke momenten in het leven er uitzien (Rond het 8-10 levensjaar, pubertijd, tussen 18-21). Daaruit volgt of men zich gemakkelijker voelt of meer aangetrokken voelt tot mensen met bepaalde kenmerken: Intellectueel, fysieke bouw, sociaal gedrag, overeenkomst met eigen of andere cultuur.

Uit de antwoorden die al eerder zijn gegeven blijkt eigenlijk een soort bevestiging hiervan. Vaak zie je mensen in een bepaalde omgeving voor iemand uit een andere cultuur kiezen, omdat beide zich in een omgeving bevinden waar ze zich 'buitenstaander' voelen.

Opleiding van en opvoeding door ouders heeft sterke invloed op de keuze van kinderen voor een bepaalde partner. In het geval van verminderde inzet bij opvoeding (vaak in lagere inkomensklassen, maar ook bij hogere voorkomend wanneer ouders 'geen tijd hebben voor de kinderen'), zal op zo'n cruciaal moment als de pubertijd vaak de 'afzet'-periode zich doorzetten in de partnerkeus.

Ik ben opgevoed in een redelijk heterogene (bestaande uit verschillende) groep. Ik ben op jonge leeftijd veel verhuisd en daarbij heb ik steeds binnen verschillende bevolkingslagen gewoond. Ik heb daarnaast gekozen om een halfjaar in Namibië te verblijven om daar studie en werk te doen. Al deze factoren hebben grote invloed gehad op mijn kijk op de wereld en culturen. Ik denk dat ik daarmee ook vrijdenkend genoeg ben om huidskleur geen rol te laten spelen, echter als ik verschillende vrouwen op een rij m'n geestesoog laat passeren, zijn de algemene trekken van Nederlandse vrouwen voor mij toch interessanter en aantrekkelijker.