Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vinden we het heel gewoon om dieren aan te halen, maar vinden we het 'not done' om bij mensen hetzelfde te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
605

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat ,wij, mensen ( wel ) als beesten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Doe ik wel hoor.. Alleen niet met vlees..

Flirten noemen we dat volgens mij in de mensenwereld..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij omdat de dieren niet protesteren en mensen wel. Ik moet er niet aan denken om telkens geaaid te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mensen doen ze dat ook, kleine mensen en gehandicapte mensen, maar normale mensen weer niet...
Waarom, omdat normale mensen daar niet tegen kunnen en gekke dingen kunnen gaan doen, wegrennen of slaan of zo...
Dieren en kleine en gehandicapte mensen zijn open en anticiperen niet op zaken en ze verdedigen zich niet...

En er is een etiquette, die schrijft voor dat het verboden is, dus dan moet je er aan houden...

vandaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
´kleine mensen´... wat versta je daar onder? Aangezien ze buiten de groep 'normale mensen' vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jonge mensen bedoel ik... goede aanwijzing van je, dank je wel voor je oplettendheid... en sorry voor mijn onduidelijkheid...
Mensen krijgen weer op een andere manier van aandacht, een andere blijk van voldoening. Aan dieren geef je geen complimentje of feedback, maar een koekje of een aai als blijk van voldoening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien doen wij het niet, maar bij de Masaai Mara worden alle kinderen begroet met een hand op het hoofd, die toch wel aardig wat weg heeft van hoe ik de hond van mijn kennissen begroet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding