Wat is het effect van dieren zoals kippen, konijnen en andere huisdieren op vestandelijk beperkte mensen.

Ik zou graag wat wetenschappelijke onderbouwing zien. Maar een goed onderbouwde mening mag natuurlijk ook.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik zal de vraag iets meer specificeren, ik wil het effect weten van dieren op licht verstandelijk beperkte mensen. Dus met IQ 65-85. Met een pyschatrische achtergrond of gedragsproblematiek.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dieren kunnen denk ik een positief effect hebben op dergelijke beperkte mensen; dieren hebben geen erg hoge verwachtingen van mensen en zijn vaak dankbaar voor elke blijk van affectie en geven dat ook terug. Natuurlijk moet er wel een hoger toezicht zijn om alles in goede banen te leiden: je kunt van iemand met zo'n laag IQ niet verwachten dat de verzorging van het dier altijd goed gaat. Toegevoegd na 3 minuten: Voor zover ze wel zorg kunnen dragen voor de verzorging van het dier zal dit het gevoel van eigenwaarde van de verzorger wel sterk doen toenemen en hem/haar daardoor beter doen functioneren.

dieren zien dat verschil niet. Tenminste, ik krijg regelmatig een verstandelijk beperkt meisje over de vloer, die gek is op mijn katten en mijn katten doen niet anders tegen haar, dan tegen andere visite. daarbij zijn kippen geen huisdieren???! En kippen zijn beesten, die op zichzelf zijn en het niet uitmaakt wie ze eten en drinken geven, als ze het maar krijgen. Ik heb altijd op een boerderij gewoond en beesten zien echt geen verschil tussen mensen met een beperking en mensen die dat niet hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100