Is het mogelijk te schatten hoeveel homostellen hun huis uit zijn gepest?

In Utrecht zijn meerdere homostellen hun huis uit gepest. Eén van die stellen probeert nu justitie te dwingen hun belagers te vervolgen.

Ook in andere steden zijn homostellen hun huis uit gejaagd.

Nu komen waarschijnlijk niet al dergelijke gevallen in de publiciteit. Dat zou betekenen, dat er meer van zulke gevallen zijn dan waarvan wij weet hebben.

Zou het mogelijk zijn, een schatting te maken van de totale omvang van dit probleem?

Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Ik weet zo uit mijn hoofd sowieso vier gevallen in Utrecht alleen: twee lesbische stellen, een transseksuele vrouw en een homostel. En ik heb niet de illusie dat ik weet van alle of zelfs maar de meeste gevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
topje van de ijsberg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo, heb je misschien een link naar een nieuwsbericht over de poging van het stel dat je noemt om hun belagers vervolgd te krijgen? Ik maak me er al een tijd druk om hoe dit in Utrecht gebagatelliseerd wordt, dus ik wil graag volgen of er nu eens wél wordt overgegaan tot vervolging.
Cryofiel
13 jaar geleden
http://www.nu.nl/binnenland/2377377/weggepeste-homos-eisen-vervolging.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, ik ga dit op de voet volgen!

Het beste antwoord

ik denk dat dit niet te schatten is
er zullen veel homostellen gepest worden maar die doen er geen aangifte/melding van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang niet iedereen aangifte doet is het denk ik lastig om ook maar een schatting te maken. Op welke gronden zou je dat moeten doen? De bevolkingssamenstelling in een stad/wijk? Zo van: als er zoveel van die bevolkingsgroep wonen zullen er wel zoveel homostellen het huis uit gepest worden? Ik denk dat dat heel moeilijk, zo niet onmogelijk is.