Waarom nam de slager vroeger altijd eerst een paar borreltjes.?

Vroeger als kind zijnde,werd er ieder jaar een varken geslacht.
De andere dag ,zaterdag s,morgens tegen 11 uur kwam de slager om het varken af te snijden.
Meestal tegen 11 uur s,morgens.
Steevast nam hij voordat hij begon eerst 2 borreltjes,gewoon 2 glaasjes jenever.
Nou is mij verteld,dat hij dit deed omdat als hij slechte adem had deze niet op het vlees sloeg.
Wie herkent dit uit zijn jeugd,en klopt dit.?

Toegevoegd na 38 minuten:
De slager was een keurige man ,,en echt geen alcoholist.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

hij zal zich moed hebben ingedronken, lijkt me niet dat het om zijn slechte adem ging, ik heb het onze slager nooit zien doen, en die stonk toch ook behoorlijk uit zijn straatje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Vooral die laatste zin...! +je

Andere antwoorden (3)

De borreltjes waren een begin om te gaan werken werden altijd overal aangeboden als welkom
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook iemand gekend die 's morgens eerst een paar borreltjes moest drinken om aan hetwerk te kunnen gaan. Deze meneer werkte in een sociale werkplaats , en moest de borreltjes uit een longdrinkglas drinken, want borrelglaasjes waren al leeg, voordat ze aan de mond waren. Na twee borreltjes werde zijn handen rustiger en trilden veel minder. Mogelijk was jouw slager net zo'n alcoholist en durfde hij niet met een scherp mes in de buurt van zijn vingers te komen, voor dat hij zich moed had ingedronken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scherp antwoord!
Het is nogal wat, om het mes te zetten in een object, dat even terug nog ademde, warm aanvoelde.. een kloppend hart, ziende ogen, voelende zenuwen, werkende spieren, hersenen en andere organen had...
Ik zou, dat zeg ik eerlijk... niet een paar borreltjes, maar minstens een paar flessen nodig hebben, en dan nog zou ik innerlijk verscheurd worden als ik zo'n gruwelijke missie moest verrichten..
Maar, ik geef toe, mijn ( ik ben al 36 jaar vegetarisch) verhaal staat los van dat van slagers.
Dat van die slechte adem, geloof ik niet.
Trillende handen (vanwege alcoholisme) ook niet echt.
Dus: waarschijnlijk gewoon traditie.
der zijn talloze gelegenheden waar , traditiegetrouw 1 a 2 borrels genuttigd werden/worden.
Dit zal er vast ook een zijn.