In welk land is de afgelopen jaren (laatste 10 jaar) het aantal inwoners het meest gestegen?

Toegevoegd na 6 minuten:
En in welke het meest gedaald?

En in welke provincie het meest gestegen de afgelopen 10 jaar?

En in welke provincie het meest gedaald de afgelopen 10 jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het land met de grootste groei was inderdaad India +166,8 mln, de grootste daler was Rusland -/-7,3 mln
(voor de periode 2000/2010)
Zie het plaatje voor wat meer landen.

Voor gegevens over de Nederlandse bevolking kan je
natuurlijk goed bij het CBS terecht (Noord Holland grootste stijger, Limburg sterkste daler).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

land provincie wat wil je nu weten In india stijgt het aantal inwoners het hardst
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom in india??
ronron1212
13 jaar geleden
In india stijgt de bevolking het hardst over de hele wereld
Daarom india
India en Nigeria
Maar ook Indonesië , Pakistan en Brazilië staan zeer hoog.
Dit zijn alleen cijfers van de grotere landen.
Heel West-Afrika , de Arabische wereld en Zuidelijk Azië zijn bijzonder explosief.
In Zwart Afrika is dat een humane ramp aan het worden omdat ze nu hun bevolking niet meer kunnen voeden en drinkbaar water aan kunnen bieden.
Latijns Amerika , India en Zuid-Azië slagen er nog in meer of mindere mate in hun aangroei op te vangen . Maar ook wordt 'water' een ernstig probleem.