Wat is de functieomschrijving van een kamerlid?

Om even 1 van de CDA dissident als voorbeeld te nemen. Hij zei: We willen wilders ontmasteren, hij moet maar wennen aan onze uitspraken. Zo nu ga we weer verder met onze werkzaamheden.

Maar welke werkzaamheden, wat doet een kamerlid in de tijd dat hij niet in de kamer zit?
Is het een drukke baan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Tsja.. Zelfs de functieomschrijvingen kan je politiek geformuleerd noemen; Verdere uitleg staat in de gelinkte pagina:

[http://pvdascouting.nl/portal/index.php?page=jobDetails&pubID=5]

Functie

Het kamerlid van de PvdA heeft in ieder geval de volgende functies te vervullen:

- Het uitdragen van de idealen en ideeën van de PvdA op basis van het verkiezingsprogramma, het beginselprogramma en de discussies die binnen de PvdA worden gevoerd
- Het omzetten van deze idealen en ideeën van de PvdA in voorstellen die in de Tweede Kamer hun weg vinden en gerealiseerd kunnen gaan worden.
- Het controleren van de regering en het overheidsbe¬leid, inclusief de uitvoering ervan.
- Het vervullen van de rol van medewetgever, waaronder het met eigen initiatieven tot wetgeving komen.
- Het zichtbaar zijn in de media om de standpunten van de PvdA te verwoorden en aan een breed publiek van kiezers kenbaar te maken.
- Het onderhouden van een actieve relatie met de partij. In ieder geval wonen kamerleden de Politieke Ledenraad en het PvdA Congres bij en leggen daar verantwoording af over hun werk.
- Het representeren van de PvdA in de 'publieke arena' en het vertalen van maatschappelijke geluiden tot een politiek debat.
- Het aangaan van een specifieke relatie met de leden van de PvdA en kiezers in een bepaalde regio; evenals het onderhouden van kontakten met specifieke groepen binnen en buiten de PvdA
- Het aangaan van maatschappelijke allianties om plannen te (kunnen) realiseren en de dienstverlening aan de burger te verbeteren
- bijwonen van het Politieke Ledenraad en het PvdA Congres om verantwoording af te leggen