Heeft drs. Hans Hillen in het leger gediend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee. Hij had wel defensie in zijn portefeuille in de tweede kamer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vaak genoeg ministers van defensie geweest die in de verste verte niet in het leger waren geweest, dus goede vraag. Maar goed die Hillen kan zijn kennis altijd nog uit "Minister van Defensie voor Dummies" halen.

Antwoorden (4)

Als ik zijn carrière bekijk en de jaren optel lijkt er geen ruimte te zijn voor een functie binnen de krijgsmacht.
Ik denk dus van niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan nergens vinden of hij in het leger diende.
wel dit:
Strategie, politiek en publiciteit lopen als rode draden door het leven van drs. Hans Hillen. Op al deze gebieden is hij professioneel actief geweest, waarbij hij steeds opviel door een brede inzetbaarheid.

Als lid van de Tweede Kamer was hij woordvoerder op vrijwel elk gebied. Maar hij was ook lid van het Presidium van de Tweede Kamer en secretaris van zijn CDA-fractie. Binnen die fractie gold hij zowel als een aanvoerder van de inhoudelijke discussies als iemand die gevraagd was om zijn strategisch inzicht. Hij ontwikkelde zich bovendien als scherp debater en toonde zich professioneel en handig bij vraagstukken van presentatie.

In 1977 koos Hans Hillen volledig voor de journalistiek. Hij werd politiek verslaggever op de Haagse redactie van het NOS-Journaal. Zijn loopbaan kreeg een wending in 1983, toen hij woordvoerder werd van de toenmalige Minister van Financiën, dr. H.O.C.R. Ruding, en directeur Voorlichting op diens ministerie. Hier kreeg hij ruimschoots de gelegenheid zich grondig te verdiepen in de openbare financiën, het begrotingsbeleid en het fiscale beleid. In die jaren maakte hij tevens met de fiscale top van het departement een aantal reizen naar de Verenigde Staten om op federaal en statelijk niveau te lobbyen voor veranderingen in de Amerikaanse fiscale wet- en regelgeving.

In 1990 werd Hans Hillen lid van de Tweede Kamerfractie van het CDA. Hij maakte daar de voor zijn partij zware oppositiejaren mee. In weerwil van de moeilijkheden die het CDA intern en extern had te overwinnen, gold Hans Hillen onverminderd als een herkenbaar en slagvaardige politicus, voor wie ook de publiciteit steeds aandacht bleef hebben. Het herstel van het CDA en de terugkeer van die partij in de regering onder leiding van premier Balkenende, koos Hans Hillen als het moment om zijn politieke loopbaan te beëindigen.

Sinds 2003 is hij voorzitter van het College voor Zorgverzekeringen. Daarnaast is drs. Hans Hillen met ingang van 1 september 2004 benoemd tot onafhankelijk voorzitter van het Centrum voor Merk en Communicatie, het samenwerkingsverband van de BVA Bond van Adverteerders, VEA Vereniging van Communicatieadviesbureaus en GVR Centrum voor Marketingcommunicatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
een niet oninteressant figuur op de politieke vloer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft hij niet in het leger gezeten. Hij heeft sociologie gestudeerd in Utrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom drs Hans Hillen, daarmee haal je hem naar beneden,, naar het vivo van die ander drs: Lubbers.
Nee hij heeft naar mijn weten nooit gediend in het Nederlandse leger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom doctorandus? Omdat dit nu eenmaal zijn titulatuur is.