In de EU is de media zogenaamt onafhankelijk. Maar wanneer we naar Italië kijken dan zien we dat Berlusconi wel heel veel macht over de media heeft. Niet alleen in hij de president van het land, hij is ook eigenaar van haast alle media in Italië. Deze situatie zou in alle lidstaten voor kunnen komen.

Er is een theorie dat een klein groepje mensen "vrijmetselaars" de loop van de wereld in handen zou hebben. Zij zouden ook alle media in handen hebben. Deze theorie is nooit bewezen. Wel is bekend dat veel Amerikaanse presidenten vrijmetselaars waren/zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Media zijn vaak afhankelijk van adverteerders. Dit maakt dat ze al niet meer helemaal onafhankelijk zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De media zijn niet onafhankelijk. Ze zijn afhankelijk van adverteerders, maar vooral van de lezers. Het grote probleem is eigenlijk dat de goede kranten alleen worden gelezen door hoogopgeleide mensen met een brede interesse.