Is het waar dat je in het vreemdelingenlegioen een andere identiteit krijgt?

Of is het een fabeltje dat je bijvoorbeeld in Nederland al je schepen achter je kunt laten, en daar als een compleet ander persoon in dienst kunt treden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ja, je kunt in dienst treden met een nieuwe identiteit. Maar je wordt dan wel gecheckt bij Interpol en zo. Ook kun je na een paar jaar de Franse nationaliteit krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tikt toch wat sneller, +1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waw, na 22 jaar levert die typecursus eindelijk wat op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)

Andere antwoorden (1)

Ja en nee.

Je kunt toetreden onder een andere identiteit, maar je achtergrond wordt wel doorgelicht bij Interpol/Europol.

Het is dus niet zo dat je kunt vluchten in het legioen, hoewel daar gezien de bezigheden in het legioen sowieso bijna geen sprake van is.

Wel kun je de Franse nationaliteit verkrijgen na drie jaar dienst in het legioen. Ook dit betekent natuurlijk niet dat je hiermee je verleden kunt ontvluchten.