waar kun je klachten kwijt aan onze regering ipv de nationale ombudsman?

Door allerlei maatregelen van de overheid is het soms onzichtbaar welke gevolgen dat heeft voor betrokkenen. Denk aan gezondheidszorg, bejaardenzorg, AOW, etc

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Primair moet je de klacht uiten bij de betrokken afdeling, het betreffende ministerie of gemeentehuis o.i.d.
Pas als je op die plaats zelf geen goed antwoord krijgt, ga je naar de Nationale Ombudsman.

Als je echter klachten hebt over het beleid van de regering dan zal je terecht moeten in het stemhokje, want daar kan je eens in de paar jaar een stem uitbrengen op degene waar je dan wel vertrouwen in hebt.
itsme
13 jaar geleden
Op de spiksplinternieuwe site www.aanhetkabinet.nl. Hij moet nu nog door iedereen gevonden worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
jammer dat hij op die website schrijft 'frustreerd' in plaats van 'frustreert'.
itsme
13 jaar geleden
aha, ik lees het nog een keer en nu zie ik ook dat hij vraagt waarom u iets frustreerd. In plaats van waarom iets u frustreert. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Itsme:wat een grap zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld je aan als tekstcorrector ;-)
itsme
13 jaar geleden
tja, dat ben ik al.
Er is al gesteld, dat je eens in de 4 jaar je stem kunt laten horen, en dat lijkt me volkomen juist. Maar je kunt natuurlijk ook contact opnemen met kamerleden. Alle volksvertegenwoordigers hebben een email-adres, en zeker als je vermoedt dat jij iets signaleert wat niet deugt, wat zij niet weten, kun je gewoon een emailtje schrijven. Dat kan resulteren in een standaard-antwoord, maar kan zeker ook tot gevolg hebben, dat een kamerlid serieus ingaat op je klachten en er werk van maakt.