Wat is de uitrusting van een persoonsbeveiliger welke met bijvoorbeeld een politicus meeloopt?

Zijn ze gewapend, of dragen ze zelf alleen maar kogelwerende vesten en pads onder het pak? Ik bedoel dus de heren en dames van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Bescherming.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De mensen van de DKDB zijn politieagenten. Zij hebben in elk geval de standaard geweldsmiddelen van een agent tot hun beschikking; vuurwapen, wapenstok, pepperspray. Tevens hebben ze handboeien. Verder hebben ze allemaal een kogelwerend vest.

Deze spullen kunnen redelijk onopvallend onder de kleding gedragen worden.

Verder zijn ze nog voorzien van communicatieapparatuur, die ze door middel van een oortje kunnen uitluisteren.
AlphaLimaSierra