Welke straf zou je kunnen krijgen als je tijdelijk een asielzoeker onderbrengt in je huis, terwijl hij of zij eigenlijk terug moet naar eigen land.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Lyla;

Als men er al achter komt en een aanklacht tegen je indient denk ik dat het nauwelijks voorstelbaar is dat een rechter daarvoor een straf zal uitspreken. De enige overteding die ik kan bedenken waar je je in zo'n geval schuldig aan zou maken zou 'obstructie van de rechtsgang' zijn. Lijkt me eerder iets voor een boete dan een gevangenisstraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het zal je idd zwaar aangerekend worden als je deze persoon verbergt
het proces wat een asielzoeker heeft doorgemaakt was al zwaar genoeg en te horen dat die persoon weg moet was ook zwaar maar je maakt het nog zwaarder om deze persoon dan ook nog als een gezocht persoon te maken
beter gewoon meewerken ook al is het moeilijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen om die reden in Nederland zijn vervolgd, maar je zou natuurlijk je licht op kunnen steken bij Vluchtelingenwerk.