Ha, die Actros8x8v8;

Hiervoor heeft De Jager van Finaciën geen nieuwe wet hoeven aannemen, het gaat enkel om een tariefsaanpassing. Geen omstreden of zwaarwegend onderwerp en dus binnen de mogelijkheden van een demissionair minister. Net als kortgeleden het verhogen van de verkeersboetes dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is besloten door Kees de Jager.

Btw-verlaging levert bouwsector 6 miljard op
Ondernemers in de bouw kunnen flink profiteren van de btw-verlaging op verbouwingen van een huis die demissionair minister Jan Kees de Jager (Financiën) dinsdag heeft ingesteld. Bij optimaal gebruik kan de maatregel de sector 6 miljard euro opleveren, schat koepelorganisatie Bouwend Nederland.

Dit door afspraken met alle EU. landen.

Toegevoegd na 42 seconden:
http://www.pleinplus.nl/nieuws/artikel/17828/btw-verlaging_levert_bouwsector_6_miljard_o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hier geen sprake is van een wetsontwerp maar van een tariefswijziging, kan een dergelijke maatregel zonder de tussenkomst van het parlement genomen worden.

Indien voor zo'n tariefswijziging een nieuwe wet nodig zou zijn, kon deze maatregen dus niet. Nu echter wèl

De waarnemende regering kàn dergelijke zaken gewoon afwikkelen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besloten door minister de Jager maar als Eelco Brinkman, de voorman van bouwend Nederland hier geen lobbyende hand in gehad heeft weet ik het niet meer.