Gaat het slechter met maatschappijen waarin de vrouw wordt onderdrukt of achtergesteld?

Zowel economisch als op het vlak van geestelijk welbevinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

economisch gezien kan ik niet beantwoorden, dat zou je moeten onderzoeken. het lijkt er op dat in maatschappijen waar het nog aan de orde is (bijv Iran) economisch toch goed gaat.
welbevinden kan nooit hoger scoren dan 50%, want de helft van de bevolking wordt dan klein gehouden en krijgt niet de kansen die ze zouden willen hebben.
maar dit is een open deur intrappen, zo'n vraag is vragen naar de bekende weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaat heel wat talent verloren als je vrouwen achterstelt. Aan de andere kant hebben vrouwen dan weer wel meer tijd voor hun kinderen.