De staten-generaal bestaat uit de Eerste en Tweede Kamer. Het zijn dus onze parlementsleden.
Wat ze doen? Laten we zeggen dat ze het land besturen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de staten generaal "representeren" de mening van het nederlandse volk(dat horen ze althans te doen). omdat wij hen vormen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn de 150 leden van de Tweede Kamer en de 75 leden van de Eerste Kamer samen. Als ze samen vergaderen (komt niet zo vaak voor) worden ze voorgezeten door de voorzitter van de Eerste Kamer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze besturen het land (of ondernemen pogingen daartoe, al of niet op voorschrift van hun resp.partijen)