Hoe ziet het dagelijkse leven in het koningshuis eruit, en aan welke protocollen moet men zich houden?

Wat zou ongeveer de dagindeling van de koningin zijn, wat wordt er voor haar geregeld, en wat doet ze zelf? Zou er een wekkerradio op HKH's nachtkastje staan, en dat er 's ochtends zo'n irritante zoemtoon is, die haar wekt, of doet een lakei dit met een aubade?

Bepaalt ze elke vrije avond zelf wat ze eet, of staat er een heel team van koks, voedingsdeskundigen en dergelijke klaar om het vóór onze koningin te bepalen?

Kortom, het dagelijkse leven van de koningin, staat er ook ergens iets beschreven hoe dat moet zijn?
Men geeft vaak aan graag als een 'koning of koningin' te willen leven, maar misschien is het wel helemaal niet zo leuk...

Een vraag van niet al te hoog niveau, ik weet het, maar daarom wel intrigerend, en niet minder leuk om hem te stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik vind het een leuke vraag, vooral die lakei met de aubade, ik zag het helemaal voor me...
Ik denk dat ze 'thuis' veel zelf regelt maar wel zoveel mogelijk laat doen. Trix lijkt me iemand die alles graag goed in orde heeft maar het lijkt me ook iemand die - zoals waarschijnlijk heel veel mensen - graag een ander klussen laat doen als stoffen en zuigen - en daar heeft ze een staf voor.
Dus het zou me ook niet verbazen als bijvoorbeeld haar kok precies weet wat ze graag eet en dat daar misschien niet eens vaak over overlegd wordt, tenzij ze ineens denkt: hm, vanavond toch liever... want daar heb ik ineens zin in.
Dus ik denk dat ze in haar privé-tijd leeft zoals anderen, maar dan met personeel. Wat me op zich handig lijkt wegens het werk dat dat personeel je uit handen kan nemen, maar ook onprettig omdat je nooit alleen bent.
Omdat zoveel in haar leven al vastligt, vermoed ik dat ze dat privé-deel ook echt bewaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx voor je leuke antwoord, Hippo!!!

Andere antwoorden (1)

Er is geen dagelijks leven voor die mensen, ze zitten gevangen in een paleis en zijn volledig geprogrammeerd. Een leuk leven is het helemaal niet.