Nederland is een democratie en dat kan soms heel ver gaan.
Dat zie je nu ook bij de formatie.
Als iemand maar genoeg stemmen heeft zal het vast wel lukken.
In Nederland kan immers alles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Los van de nuchterheid, is het wettelijk niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij in Nederland onmogelijk, alle tweede kamerleden
ondergaan een screentest door de eigen partij, en zullen
daardoor snel door de mand vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat is naïef. Ik heb toch een hoop kaf zien rondlopen tussen het koren!
Volgens mij mag een lid van de tweede kamer geen strafblad of zelfs criminele connecties hebben. Zij worden volgens doorgelicht via het bureau Bibob of de AIVD.

Zo ook dus de opper-kamerlid: MP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De MP is geen Kamerlid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor zover ik weet mag een kamerlid wel een strafblad hebben.
De grootste crimineel kan minister-president worden. Er gelden immers slechts één paar voorwaarden voor deze functie: bezit van passief kiesrecht en het bezit van Nederlanderschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik denk niet dat dit mogelijk is, ik ben niet echt op de hoogte van de regels, maar het lijkt mij dat een MP van onbesproken gedrag dient te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben werkzoekende in de zorg. Bij elk uitzendbureau waar ik me in wil schrijven moet ik opnieuw een bewijs van goed gedrag overleggen op naam van het betreffende uitzendbureau. Als ik dat niet zou kunnen kan ik ook niet werken. Dus nee geen criminelen in de regering. Ik begrijp ook niet hoe Bouterse het zover heeft kunnen schoppen, ik probeer altijd onbevooroordeeld te zijn maar ik merk dat ik met andere ogen naar surinamers kijk of heeft dat niets met oordelen te maken maar met relativerings vermogen. De feiten dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang hij of zij niet voor zijn of haar criminele activiteiten veroordeeld is mag en kan dat.
rose
13 jaar geleden
Volgens de normale gang van zaken zou het niet moeten kunnen..maar

Wanneer hier ooit een staatsgreep zou plaatsvinden..weet je maar nooit hoe nederland er daarna uit gaat zien.

Je kunt dan niets volkomen uitsluiten..vrees ik toch..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk kan dat kijk maar naar je voormalig kolonieland haha
en ze zijn er blij mee ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn allemaal crimineel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Zie enkele reeds gegeven antwoorden.
Maar een maal MP, dan vertonen ze soms wel crimineel gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet in Nederland, daar is alles wettelijk te goed voor geregeld en daarvoor is er te weinig corruptie.
Suriname, want daar doel je denk ik op, is een heel ander soort land.