De kans is niet groot dat de SGP ooit op houdt te bestaan, alhoewel ze altijd klein zullen blijven. Of de regering zou de partij moeten verbieden op grond van het feit dat ze discriminerende bepalingen er op na houden ten opzichte van vrouwen, homo's enz. Aan de aanwas van de aanhang zal het in ieder geval niet liggen. In mijn omgeving zie ik dat een gemiddeld (zwaar) gereformeerd gezin toch al gauw zo'n tien kinderen hebben. En die kinderen krijgen gedurende hun jeugd geen kans om op andere gedachten te komen, dat wordt er wel (bijna letterlijk) uitgeslagen. En als ze zelf volwassen zijn moeten ze van goede huize komen om dat geloof de rug toe te keren, de angst voor de hel en uitstoting uit hun gemeenschap en familie weerhoud hen daarvan. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat veel "mannenbroeders" het zeer comfortabel vinden om hun vrouw als een soort onmondige slaaf te gebruiken. Voordat ik reacties krijg: dit is niet gebaseerd op een vooroordeel, ben net vertrokken uit een dorp in de "bible-belt", ik heb de drama's gezien.