Zal de SGP op termijn stoppen met hen bestaan?

Dit gezien het een enorm christelijke partij is zonder emancipatie e.d., en naar mijn idee vooral extreem christelijken op stemmen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kans is niet groot dat de SGP ooit op houdt te bestaan, alhoewel ze altijd klein zullen blijven. Of de regering zou de partij moeten verbieden op grond van het feit dat ze discriminerende bepalingen er op na houden ten opzichte van vrouwen, homo's enz. Aan de aanwas van de aanhang zal het in ieder geval niet liggen. In mijn omgeving zie ik dat een gemiddeld (zwaar) gereformeerd gezin toch al gauw zo'n tien kinderen hebben. En die kinderen krijgen gedurende hun jeugd geen kans om op andere gedachten te komen, dat wordt er wel (bijna letterlijk) uitgeslagen. En als ze zelf volwassen zijn moeten ze van goede huize komen om dat geloof de rug toe te keren, de angst voor de hel en uitstoting uit hun gemeenschap en familie weerhoud hen daarvan. En de eerlijkheid gebied te zeggen dat veel "mannenbroeders" het zeer comfortabel vinden om hun vrouw als een soort onmondige slaaf te gebruiken. Voordat ik reacties krijg: dit is niet gebaseerd op een vooroordeel, ben net vertrokken uit een dorp in de "bible-belt", ik heb de drama's gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zolang er christelijke fundamentalisten zijn, zal de SGP blijven bestaan. Daar zorgen de mannenbroeders wel voor! Want staat er niet geschreven: Gaat henen en vermenigvuldigt U?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De partij zal blijven bestaan. Er zal in Nederland altijd een doelgroep voor een dergelijke politieke partij blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de meest stabiele partij van Nederland. Ik denk niet dat ze ooit stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
absoluut niet de extreem gelovige mannen hebben het veel te goed voor elkaar,daar word wel voor gezorgd zolang de vrouwtjes maar niet in opstand komen en daar ziet het niet naar uit waarschijnlijk zit onderdanigheid de gelovige vrouw in het bloed ,kijk naar alle soorten geloof het maakt me zeer verdrietig maar de vrouwen zelf hebben zo te zien nergens last van dus ik maak me niet meer druk,oke een klein beetje dan