Wie betaalt de kosten van nareizigers bij gezinshereniging?

Als een asielzoeker een verblijfsvergunning heeft en gezinshereniging krijgt, wie betaalt dan de kosten van de reis voor de nareiziger(s)? Moeten ze dat zelf betalen of betaalt de overheid dat?

een jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Een asielzoeker met een verblijfsvergunning (vergunninghouder) kan gezinsleden laten overkomen naar Nederland. De kosten, bijvoorbeeld van vliegtickets, zijn voor eigen rekening.
De reiskosten voor zijn gezin financiert de vergunninghouder zelf. Kan hij de kosten niet betalen? Dan kan VluchtelingenWerk Nederland mogelijk bijdragen uit het VluchtelingenFonds.
fremar
een jaar geleden
Pommerd
een jaar geleden
Dank fremar