hoe hadden de rellen in Rotterdam het beste voorkomen kunnen worden?

Rellen Rotterdam vrijdag 19 november 2021

2 jaar geleden
1.5K
Amadea
2 jaar geleden
Dat lijkt mij niet te beantwoorden, omdat er vermoedelijk een psycholoog vooraf per persoon had moeten beoordelen of diegene echt kwam om te protesteren of alleen om te rellen en vernielen...
Computoon
2 jaar geleden
Niet. Het is onderhand gewoonte dat er zich in elke groep demonstranten rotte appels bevinden die niet alleen hun mening willen laten horen maar die op voorhand uit zijn op reltrappen. Je vindt deze types ook onder bijvoorbeeld supporters van voetbalclubs. De (niet-aangekondigde) demonstratie was gericht tegen coronamaatregelen van de overheid. Het is bekend dat een deel van de niet-gevaccineerden geen vaccinatie wil op grond van wantrouwen tegen de overheid. Het is moeilijk zo niet onmogelijk daar iets tegen te doen.
Dat wantrouwen op zich verhoogt al de kans op rellen.
paulus811
2 jaar geleden
door een betere opvoeding van dat tuig. Als ze hadden begrepen dat er soms maatregelen zijn die onprettig zijn, accepteer je dat gewoon als daar een goede reden voor is en die is er wat mij betreft. En nu ook daadwerkelijk alle schade verhalen op dat relspul.

Antwoorden (3)

Door geen vuurwerkverbod op te geven
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
TurfGraver
2 jaar geleden
Ging om corona beleid niet (alleen) over vuurwerk verbod.
Mischien gewoon door demonstratie te verbieden?
Niet.

Het is onderhand gewoonte dat er zich in elke groep demonstranten rotte appels bevinden die niet alleen hun mening willen laten horen maar die op voorhand uit zijn op reltrappen. Je vindt deze types ook onder bijvoorbeeld supporters van voetbalclubs.

De (niet-aangekondigde) demonstratie was gericht tegen coronamaatregelen van de overheid. Het is bekend dat een deel van de niet-gevaccineerden geen vaccinatie wil op grond van wantrouwen tegen de overheid. Het is moeilijk zo niet onmogelijk daar iets tegen te doen.
Dat wantrouwen op zich verhoogt al de kans op rellen.
Computoon
2 jaar geleden
Door te zorgen dat al bij het begin van elke demonstratie in Rotterdam, ook als die naar verwachting vreedzaam zal verlopen, de ME op volle sterkte aanwezig is. Om bij de eerste dan nog kleine ongeregeldheden, die opstootjes in de kiem te smoren.
Als de ME pas na enige uren komt opdraven, voelen de herrieschoppers zich al onoverwinnelijk, en kost het de politie bloed zweet en tranen om de rellen onder controle te krijgen.
Het is meen ik al de derde of vierde keer dit jaar, dat de Rotterdamse herrieschoppers hun visitekaartje afgeven. Het wordt tijd dat politie en burgemeester de bakens verzetten.