Waarom grijpt men niet in in Afghanistan?

Het is vreselijk uit de hand aan het lopen en toch wordt er niets ondernomen

2.1K
ronron1212
2 jaar geleden
Alle troepen zijn net terug getrokken door amerika nederland enz. Amerika heeft nu weer aangegeven dat het mogelijk weer troepen gaat sturen.
paulus811
2 jaar geleden
Zo eenvoudig is het niet. De taliban springt in het machtsvacuüm en zal de thuishaven worden van allerlei terreurorganisaties en miljarden verdienen aan de export van heroïne als nr 1 exporteur van die zooi. Dus wie dat af en toe in z'n neus stopt is medeschuldig. En even ingrijpen van de westerse landen is best een risico met Pakistan als buurland. Als die kernmacht zich ermee gaat bemoeien wordt het probleem nog veel groter. Toch hoop ik wel dat de boel weer wordt schoongeveegd, want vanaf nu kun je weer met angst en beven de metro in die elk moment opgeblazen kan worden.
ronron1212
2 jaar geleden
@Paukus811 de taliban heeft in Amerika toegeslagen Bin Laden. In België enz was IS.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Nu kan ik mij vergissen, maar het was toch Al Qaida die de aanslagen pleegde en niet de Taliban. En wat betreft die aanslagen in bijvoorbeeld metro's...
Dat blijft toch wel gebeuren, zolang er godsdiensten zijn blijven mensen elkaar onder het mom van geloof vermoorden. En als er geen geloof is, dan wel om een andere reden.
Je kan ook boodschappen doen in een winkelcentrum in Alphen aan de Rijn en vervolgens door een ongelovige blanke idioot kapot geschoten worden.

Antwoorden (2)

Omdat het de keuze was van de Afghanen (goed opgeleid en bewapend leger van 300.000 man) om te capituleren voor de Taliban (75.000 man).
2 jaar geleden
Elk kind kan begrijpen, dat als er 20 jaar lang geprobeerd is om van dat land (volgens ons idee) een geciviliseerd democratisch land te maken, en dat niet gelukt is, dan houdt het een keer op.
Het is sowieso onbegrijpelijk dat wij steeds maar moeten ingrijpen, wanneer landen zich niet willen conformeren aan onze ideeën, laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
HeerVoldemort
2 jaar geleden
+ Helemaal mee eens.