De politieke partij D66 profileert zichzelf al jaren als dé onderwijspartij. Er zijn echter verschillende zaken aan te wijzen waarin D66 haar doelen niet heeft bereikt. Je vindt er al snel een aantal als je googlet met de woorden 'D66' en 'onderwijspartij'.

Volgens het bericht op https://nos.nl/artikel/2368327-d66-wil-10-miljard-extra-steken-in-onderwijs-en-kinderopvang.html van vrijdag 12 februari 2021 wil D66, net als bij eerdere verkiezingen, zich ook voor de verkiezingen van 2021 op de kaart zetten als dé onderwijspartij. Daartoe heeft de partij het plan 10 miljard te investeren in onderwijs en kinderopvang.

De partij is voor de invoering van een studiebeurs voor studenten van minimaal 300 euro per maand. In 2014 steunde D66 de invoering van het leenstelsel, dat de basisbeurs verving. "Maar veel studenten ervaren een enorme barrière om een schuld aan te gaan. Wij zijn om", zei de D66-lijsttrekker Sigrid Kaag in een toelichting in het NOS Radio 1 Journaal, zo is in dat artikel te lezen.
Antoni