Wat betekent het woord 'oplegnotitie'?

dit woord kom ik tegen bij de overheid, middels Google kan ik echter de betekenis niet achterhalen. Waarin verschilt het het woord metbv "notitie

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
15.9K

Antwoorden (1)

Een oplegnotitie is een document dat het werk van een bestuurder makkelijker moet maken. In een oplegnotitie is de inhoud van een uitgebreider document in het kort uitgelegd en toegelicht. Ook kan in de oplegnotitie zijn vermeld hoe de verdere procedure met betrekking tot het document moet verlopen. Verder kan in de oplegnotitie vermeld worden welk(e) besluit(en) naar aanleiding van het uitgebreidere document kan of kunnen worden genomen.

Voor een oplegnotitie bestaan geen vaste regels. Het is dus mogelijk dat een oplegnotitie er in de ene organisatie qua opbouw anders uitziet dan in de andere organisatie. Gemeenten (en zelfs afdelingen binnen een gemeente) kunnen bijvoorbeeld verschillen in de manier waarop zij oplegnotities vormgeven en gebruiken.
Antoni