Hoe kan ik voor een debat bij de Tweede Kamer langs gaan?

Ik begrijp dat er een agenda is, moet ik me hiervoor inschrijven?

Verder, als er noodzakelijke vragen zijn die ik moet stellen, hoe kan ik dat doen zonder het debat te onderbreken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
ronron1212
3 jaar geleden
Je kan geen vragen stellen.
Antoni
3 jaar geleden
Je kan tijdens een debat als burger geen vragen stellen. Wil je iets vragen aan een minister, staatssecretaris of Tweede Kamerlid, dan zal je op een ander moment contact met hem of haar moeten opnemen, bijvoorbeeld door een e-mail of een brief te sturen, of te bellen. Bij gemeenteraadsvergaderingen kunnen burgers (meestal) wel vragen stellen: dat kan dan vaak aan het begin van de vergadering, maar zo'n mogelijkheid is er niet bij de Tweede Kamer. Het publiek op de publieke tribune moet stil zijn. Met wat geluk kan je de betreffende persoon tegenwoordig overigens ook eenvoudig bereiken via Twitter of WhatsApp, of een vergelijkbaar communicatiemiddel.

Antwoorden (1)

Alleen op afspraak, online.
De online aanmelding kan op twee manieren: voorafgaand aan het bezoek via bezoekers.tweedekamer.nl of ter plekke via de zuilen bij publieksingang Lange Poten 4. U dient zich tijdens het bezoek te kunnen legitimeren. Wie zich aanmeldt ontvangt een e-ticket, een persoonlijk toegangsbewijs dat niet overdraagbaar is.
Dat ticket geeft toegang tot de Statenpassage en tot de publieke tribunes van de plenaire zaal en commissiezalen. Het aantal plaatsen op de publieke tribune is beperkt, soms is deze vol. Dan moet u wachten tot er een plek vrijkomt.

Voor zover ik kan zien kun je ondanks corona kun je nog wel individueel op bezoek.
Vanzelfsprekend kun je zelf geen vragen stellen.
SimonV