Je bent niet verantwoordelijk voor wat je partij doet, je bent wel verantwoordelijk voor je stemgedrag. Stem dus niet zo maar wat, kijk goed wat de partij van plan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik vind van niet. Beslissingen komen niet voort uit een stem van iemand, maar vanuit de partij zelf. Daar kun je niet van te voren op de hoogte gesteld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, wel voor het programma maar verder niet. Eigenlijk is het dus allemaal heel vrijblijvend. Het enige wat je kunt doen na een bepaalde periode is kiezen op een andere partij. Maar waarschijnlijk hebben ze allen last van hetzelfde verschijnsel.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!
Dat is politiek.Ten tijde dat de kernraketten werden gestationeerd in België was dit zelfs onder de 'Christelijke Volkspartij'!
Men kan zich wel afvragen of massavernietigingswapens te rijmen zijn met Christus leerstellingen .

Dus door velen die zich Christenen noemen liggen die tuigen nog steeds in onze achtertuin opgestapeld.

Politiek is niet aan mij besteed.
Voor echte christenen is de aarde slechts één land waar overal broeders en zusters leven.Zij hebben hun stem uitgebracht voor Gods Koninkrijk' en zien daar naar uit voor ware vrede en zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stemt normaal gesproken op een partij die het meest jouw standpunten weerspiegelt. Elke burger heeft het recht om te stemmen, maar wat mij betreft ook de plicht zich te verdiepen in de partijprogramma's. Na de verkiezingen moet er met andere partijen worden samengewerkt en kan er een heel ander plaatje komen dan de stemmer in gedachte had.
Voor de gevolgen zijn we allemaal indirect verantwoordelijk!