Het CDA ligt dwars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weigering van de CDA om aan tafel te komen zitten voordat PVV en VVD een oevreenkomst hebben:

Een voorstel om met tweegesprekken tussen VVD en CDA aan de ene kant en CDA en PVV aan de andere kant voortgang te krijgen in de kabinetsformatie, stuitte op weerstand bij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen.

Voor VVD-leider Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders was dat volgens Rosenthal wel een begaanbare weg.

Uiteindelijk restte Rosenthal enkel de conclusie dat de eerste optie uit de opdracht van de koningin niet haalbaar was. Rosenthal kon nog niets zeggen over vervolgstappen in de formatie. Mogelijk komen er vrijdag mededelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het cda heeft verloren en heeft ruzie met een deel van de achterban als ze deze coalitie aangaan, met al 20 zetels verlies op de teller is dat niet echt meester schaken, zij zullen het dus laten afweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens meneer Mens hebben de 3 Joodse mannen: Rosenthal,Cohen & Asscher dat al besjoemeld,dat er een paars kabinet komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn die minnetjes nou voor mij,of voor meneer Mens, die deze uitspraak heeft gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten we na 6 miljoen vermoorde joden toch nog voor Joden oppassen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pzo.. er zijn reacties voor minder verwijderd. maar om antwoord te geven de mossad wil je niet tegen je hebben, kijk munich is.
Extreme partijen gaan nooit regeren. De macht wordt verdeeld in het midden. Middenpartijen bepalen altijd wie er in een regering komt. Nooit de extreme partijen zoals PVV en SP

Toegevoegd na 15 uur:
Bovendien is het CDA de partij van normen en waarden. De PVV is de partij van beledigen. Dat gaat niet samen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil graag in gesprek gaan met die mensen die mij minnetjes geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een minnetje van mij.
Omdat dit vooraf al de tactiek van het CDA was. De bovengenoemde coalitie was de enige mogelijkheid voor de PVV om te gaan regeren. Andere mogelijkheden zijn er niet. Het CDA heeft bewust gekozen om de PVV te piepelen.
Nee kun je er vrijwel zeker van zijn dat je zo'n links kabinetje krijgt en wordt Nederland helemaal kapot gemaakt.
Heel erg jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Helemaal met je eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet met je eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag ook niet wie het met me eens is, dit is puur mijn mening en ik ben daarvan overtuigd.
Minachting tegenover de kiezer......!

(meer kan ik er echt niet van maken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VVD en de PVV konden hun verschillen niet overbruggen. Dus is er in elk geval al geen basis voor een regeerakkoord te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is er een heel slim spelletje gespeeld om op een 'nette' maniet van Wilders af te komen.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CDA wil niet regeren met de PVV. De achterban heeft in toenemende mate druk uitgeoefend , om Verhagen te ontraden met PVV in zee te gaan.
Ik denk zelf dat Balkenende de tijdens de gehele verkiezingen al geen trek in samenwerken met PVV had, maar zich om electorale redenen stil gehouden hyeeft.
Zo werkt het en iedereen doet mee aan dit soort gedrag.
We zien wel hoe het verder gaat. Links is in elk geval niet ontevreden met deze gang van zaken. En D66 al helemaal niet! Die ziet zich al wel verzekerd van een plekje op het pluche..
En mevrouw Dijkstra ( wat is haar politieke verdienste eigenlijk? En welke ' kwaliteiten' mogen we bij haar verwachten..?) zal breed lachen. Ze stond niet op een verkiesbare plek, maar is zo enorm gepromoot en naar voren geschoven, dat iedereen kon voorspellen dat deze mevrouw dankzij dit presenteerblaadje wel binnen zou komen.
Nee, vrolijk word ik er niet van..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de PVV een populistische beweging is waar je geen stabiel kabinet mee kunt vormen wat op dit moment hard nodig is in Nederland. We kunnen nu geen risico lopen om het de PVV maar te laten zien wat ze waard zijn. Het LPF spook waad nog door den Haag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CDA is verdeeld, nu Balkenende niet meer de fractievoorzitter is, hij sloot nooit de mogelijkheid uit om met de PVV te regeren.
Juist dit vinden vele CDAers waarschijnlijk de oorzaak van het grote verlies bij de verkiezingen.

Nu houdt dus Verhage zijn poot stijf, maar je ziet bijna zijn innerlijke worsteling. Nu zegt de PVV: kijk het CDA wil niet praten, wij wel. En worden daardoor alleen maar gesterkt (en denkt zijn achterban: zie je wel, we worden niet gehoord, de volgende keer moeten we nog groter worden met de verkiezingen)

CDA had beter aan tafel kunnen gaan zitten, zoals ze in de verkiezingsstrijd hebben aangegeven te willen doen en de PVV serieus moeten nemen. Als je er dan op inhoudelijke punten niet uitkomt met z'n drieen, jammer dan, maar doe je aan alle kiezers recht (ook die van de PVV).

Van het CDA is dit typisch een gevalletje van ,,Voor het zingen de kerk uit''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CDA wil niet met de PVV. En dat is heel logisch: ze hebben al 20 zetels verloren. Een groot deel van hun achterban (en ook vooraanstaande CDA-ers) hebben grote moeite met het gedachtengoed en met de houding/taalgebruik van de PVV. Als ze met De PVV gaan regeren, zullen ze nóg meer kiezers verliezen. Dus... vanuit het CDA gezien heel logisch.
(Ik ben absoluut geen CDA-stemmer, maar ik begrijp Verhagen wel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De formateur wenst zelf geen coalitie van de VVD/PVV/CDA.

Hierdoor is er aangestuurd op het feit dat er geen coalitie mogelijk is. Raar dat het niet mogelijk is terwijl er niet eens één overleg is geweest tussen deze drie partijen.

Daarnaast is onze lieve Koningin niet gerust op een democratie met de PVV. Zij heeft als Koningen, tegen de grondwet in, nog degelijk veel macht binnen de Nederlandse politiek. De formateur is derhalve ook Joods. Uri Rosenthal zou 'een soort lobby' hebben opgetuigd met plaatsvervangend burgemeester van Amsterdam Lodewijk Asscher (PvdA) en PvdA-leider Job Cohen.

Nu de PVV niet aan de macht komt gaat zij het stokje overdragen aan Prins Willem Alexander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoofdoorzaak is het feit dat het CDA ervoor heeft gekozen om niet met de PVV samen te gaan regeren, omdat hun meningen /programma's op belangrijke punten significant verschillen.
Het CDA is natuurlijk ontzettend veel stemmen/zetels kwijtgeraakt. Stel dat ze wel gaan regeren met het PVV en het kabinet valt, dan is de kans groot dat ze nog meer stemmen kwijt raken.
Dus uiteindelijk gaat het om eigenbelang. Eigenbelang van de PVV om wel te willen regeren, en daarvoor gelijk al na de verkiezingen kiezersbedrog te plegen door het breekpunt waar ze veel stemmen mee hebben binnengehaald (de AOW leeftijd) te laten vallen, en eigenbelang van het CDA om niet te regeren met het PVV, hiermee een punt te maken naar hun achterban en zo te hopen een volgende keer weer meer stemmen binnen te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ego van de heren en dames politici. Anders zou men SAMENwerken, ipv debatteren over hoe vooral NIET samen te werken...