Hoe is de beslissing tot stand gekomen om bepaalde ondernemingen te laten sluiten vanwege corona?

Dat bepaalde bedrijfjes moesten sluiten vanwege corona, is al wel bekend. Maar hoe is dat besluit er gekomen? Welke stappen heeft men gezet en wat heeft allemaal meegeholpen aan het uiteindelijke besluit?

ronron1212
3 jaar geleden
Rivm is de organisatie die hierover de regering heeft geadviseerd.

Antwoorden (1)

De Nederlandse regering laat zich bij grote medische crises adviseren door het Outbreak Management Team. Dat is in dit geval ook gebeurd. Op basis van de adviezen neemt het kabinet een besluit en daarna wordt dit bekendgemaakt.

Zie voor een uitgebreide uitleg en links met nog meer informatie https://nl.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Team.
Antoni
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ De exacte stappen, informatie etc om tot de beslissingen te komen, krijgen wij als burger terecht niet te horen. Nederland is een open en vrij land, maar je kunt niet elke stap tot in detail verantwoorden naar de burger. In Nederland worden beslissingen weloverwogen door experts genomen. In sommige landen ‘roept’ een leider maar wat, zonder input van experts op basis van macht, emotie etc.
Dit antwoord is daardoor afdoende. Meer kun je er niet objectief over zeggen.
Antoni
3 jaar geleden
Dank je, @Simonsdochter!