Zullen er veel mensen niet naar de huisarts gaan wanneer je een groot deel van de kosten allemaal zelf moet financieren?

De VVD staat hier namelijk voor en denk dat er dus duizenden mensen in Nederland zijn die dan toch geneigd zijn om zich maar liever niet te laten controleren. Of zie ik het verkeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja. Een slecht punt van de VVD.
De minder bedeelden zullen, wanneer ze met hun gezondheid zitten, niet naar het ziekenhuis gaan. Dan zal het verslechteren. En wat nu als ze nog kinderen aan het opvoeden zijn. Die zijn dan de dupe.
Moeder kan geen boodschappen meer halen, en werken zal niet meer gaan, wie voedt het kind op? Wie geeft het kind te eten?
Een voedselbus naast de methadonbus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat je gelijk hebt. Veel mensen zullen niet zo snel naar de huisarts gaan vanwege de kosten. Net als dat veel mensen tegenwoordig niet meer naar de tandarts gaan omdat ze geen aanvullende verzekering kunnen betalen. Met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je, wat mij betreft, helemaal gelijk in.
Een kleine drempel zou niet gek zijn, want er zijn ook mensen die naar de dokter gaan voor iedere ..... die ze dwarszit. Er moet dus heel goed worden onderzocht wat een reele drempel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten twee kanten aan het verhaal. Enerzijds zullen er mensen zijn die het zó krap hebben, dat ze te lang zullen wachten met naar de dokter gaan (waardoor de uiteindelijke kosten alleen maar oplopen). Ja, die mensen bestaan écht.

Anderzijds zullen de mensen die nu voor de tijdsbesteding bij de dokter binnen lopen, dat misschien minder gaan doen. (waardoor de kosten afnemen). Ja, ook deze mensen bestaan écht.

Er zal dus ergens een balans moeten komen die de gelegenheidsbezoekers afschrikt maar de arme mensen niet thuishoudt als er echt iets is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal er zeker voor zorgen dat mensen beter gaan nadenken of ze wel echt naar de dokter moeten. mensen kunnen nu al voorkomen dat er zo een regeling wordt ingevoerd door kritisch naar je zelf te kijken. moet ik echt naar de dokter of gaat deze verkoudheid echt wel na een paar dagen over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je wel een punt. Ik zou daarom voorstellen dat iedereen verplicht 1x per jaar naar de huisarts moet. Een apk voor auto's vinden we normaal, maar apk voor mensen is veel belangrijker. Veel ongeneeslijke ziektes kunnen dan tijdig worden ontdekt. Dat scheelt mensenlevens en dat kost veel minder aan gezondheidszorg dan ellenlange behandelingen als iets in een vaak te laat stadium is ontdekt. Let wel. kanker is de grootste doodsvijand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee! +
Hier is een onderzoek naar geweest. Ik vind het een heel goed standpunt van de VVD. Je hoeft pas naar de dokter te gaan als er écht iets aan de hand is.

Lees het onderstaand artikel maar eens over stakende artsen. Hoe meer artsen er staken, hoe minder mensen er overlijden. Onderzocht en bewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fantastisch artikel, met een hoog aluhoedjes-gehalte maar een goede waarschuwing om altijd zelf te blijven denken. Net als met griep: als je geen medicijnen slikt, ben je na een week genezen, als je medicijnen slikt, duurt het 7 dagen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, klopt inderdaad ;)
Zolang de mensen geloven in genezing, komt het goed met de gezondheid. De arts is hier vaak dan nét dat duwtje in de rug om ze te laten geloven dat het goed komt.
Ik ga zelf bijna nooit naar de huisarts. Ik ben nooit ziek. Heb wel een uitgebreide vorm van allergie (hier heb ik ook medicijnen voor), maar die slik ik echt nooit meer. Het rare is, is dat ik daar ook geen last meer van heb. Zelfs niet bij mijn moeder, die vier honden heeft.
Ja je hebt gelijk hierin,en ik denk dat met name ouderen en mensen met n écht laag inkomen,denken ik geef liever mn kinderen te eten dan dat ik met n klacht naar de huisarts ga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen even gezond zou zijn is het geen enkel probleem. Maar het is oneerlijk om gezonde mensen die minder naar de dokter gaan als zieke mensen te bevoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou volgens mij zit je redelijk goed met die gedachten.