Wordt de secretaresse van Rutte betaald door de staat?

hoe zit dat met alle mensen om de kamerleden heen. Door wie worden die betaald. De partij of de staat of beide.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

alle Kamerfracties krijgen een bedrag om hun fractieondersteuning mee te betalen. wellicht heeft Rutte daarnaast nog een secretaresse om zijn werk binnen de VVD in goed banen te leiden, contacten achterban, spreekbeurten en dergelijke die wel buiten de kamerfractie op het partijbureau van de VVD werkzaam kan zijn en ook door de VVD zelf wordt betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De VVD ontvangt subsidie om te kunnen functioneren in de kamer, daar kunnen o.a. secretaresses van worden betaald.

Het wordt wat anders als Rutte premier wordt, want bij die functie hoort een hele staf die in dienst is van de overheid.
itsme
13 jaar geleden
Rutte is in dienst van de VVD, Die betaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, op staatskosten mag hij een secretaris of secretaresse uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk door ons allen , de belasting betaler !