Heeft Rutte het gewoon goed gedaan?

VVD is de grootste partij geworden. Is dat nu afhankelijk geweest van zijn team en de campagne of heeft het te maken met de zwakheid van de tegenstanders? Of is Rutte er beter uitgekomen in de verkiezingsdebatten en heeft dat een invloed gehad. De verschillen zijn overigens maar klein.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste personen stemmen in Nederland niet op de lijst trekker, maar op het politieke programma van een partij. De manier waarop de lijst trekker dat weet te verwoorden is natuurlijk wel van belang. Maar de rol van Rutte als individue is niet de belangrijkste.

Ik denk dat het grote verlies van ht CDA & de winst van PVV, VVD te wijten zijn aan de economische crissi, waardoor mensen onzeker zijn over de toekomst & ontevreden over het verleden. Er is een wens voor verandering. En dat is uit de stemmen gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vind dat hij het behoorlijk goed gedaan heeft, hoewel ik het met veel van zijn standpunten niet eens kan zijn.
Vooral zijn optreden in Netwerk (met die huilende bijstandsmoeder) vond ik sterk. Hij toonde oprechte verontwaardiging over de manier waarop gevolgen van zijn beleid ( onjuist) in beeld werden gebracht.
Hij heeft er ook meteen werk van gemaakt (herberekeningen) en dat is een voorbeeld van geen praatjes maar daadjes. Dat zien mensen graag.
Het is nu wel zaak om spoedig het premierschap te claimen, want ik word graag verlost van het spookbeeld dat mevrouw Kroes eventueel een kans maakt om ons land als premier te gaan vertegenwoordigen.
Zie je het voor je , de wekelijkse bezoekjes bij de koningin. Twee van die gepimpte theetantes, die ' staatszaken' bespreken tussen 2 bonbonnetjes door.
De een: dochter van een leugenachtige, overspelige steekpenningfiguur, zuster van een belastingduiker, schoonmoeder van enerzijds het leugenachtige ex-liefje van een onderwereldtopper en anderzijds de dochter van een oorlogsmisdadiger, in staatsbelangrijk gesprek met een dame die, herinner ik me, ook al eens in opspraak is geweest in verband met bedenkelijke declaraties en wiens naam nogal eens in verband wordt gebracht met de thans tot 4/5 jaar celstraf veroordeelde Paalberg, wegens frauduleuze witwaspraktijken.
Ik hoop dat Mark zo wijs is, om dat idiote idee snel te quitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VVD is blij met hem, hij heeft zeker voor zetels gezorgd. Hij is een uitstekende debater. In Wassenaar, Bloemendaal, Roosendaal, Blaricum zijn ze heel tevreden over hem.