Als je op de PVV gaat stemmen, ben je dan gelijk een racist?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Natuurlijk niet! De PVV bestrijdt geen rassen, maar uitwassen van een geloof dat door sommigen zeer extreem wordt geinterpreteerd. Niet meer, maar ook niet minder. Verder is het gewoon een liberale partij met een sociale inslag. (ouderen en zieken bijvoorbeeld en dieren) Een partij die , net als de VVD, verder vindt dat er wat gedaan moet worden aan de open-grenzen-mentaliteit en grenzeloze ontwikkelingshulp. Of je de werkwijze en de manier van spreken waardeert, is punt 2, natuurlijk. Maar het is en blijft een feit, dat niemand zoveel bedreigd wordt als Wilders. Niemand hoeft verder in een kogelvrij vest rond te lopen met een sleep kapstokken om zich heen.. Dus wie is dan het schaapje en wie is de wolf? Zie maar eens van een slechte naam (want die heeft de PVV) af te komen.

nee, niet dat ik ga stemmen maar je bent geen racist in mijn ogen

Nee, ik denk dat een stem op de PVV een proteststem is op de huidige politieke partijen. Je kan ook blanco stemmen natuurlijk, maar op de PVV stemmen heeft vele malen meer inpact.

Geert heeft niks tegen mensen van een ander ras, dus zelfs hijzelf is geen rascist.

Nee. PVV is niet racistisch, maar wel geloofsdiscriminerend

Je stemt op de standpunten. En je gebruikt je mening dus dan ben je geen racist.

PVV heeft vreemde standpunten, Wilders is vreemd, maar om je nu direct racist te noemen....nee

Natuurlijk niet. Ik ga hoogswaarschijnlijk op de PVV stemmen. En ik weet ook dat menselijke rassen niet eens bestaan, bijvoorbeeld de fysieke verschillen tussen mensen van één zogenaamd 'ras' zijn groter dan de verschillen tussen die zogenaamde 'rassen'. Ik geloof dus ook niet in één of andere rassenleer, laat staan dat ik mensen op hun 'ras' zou beoordelen. De PVV heb ik trouwens ook nog nooit over rassen gehoord.

Nee je bent dan geen racist. Jij mag kiezen op wie je wil stemmen.

Een racist stelt het ene ras boven het andere, zoals de nazies dus deden. Als je op de PVV stemt ben je geen racist, maar de meeste racisten stemmen wel op de PVV. Daarom is de PVV nog niet racistisch, maar wel aan partij die discriminerend is.

Nee dan ben je geen racist, maar je hebt nog wel een hoop te leren.

Nee zeer zeker niet, eerder een realist.

Eerder een realist. De tijd van struisvogelpolitiek mag wel eens voorbij zijn. gelukkig pakken de andere partijen, wakker geschud door de populariteit van Wilders nu ook gevoelige onderwerpen op.

Ikzelf vind de PVV een ''discriminerende'' partij, maar nee je bent dan geen racist in mijn ogen.

Geen rasist,wel is de PVV een partij zonder idealen

Nee je bent niet gelijk een racist als je op de PVV gaat stemmen, dat ligt aan je eigen opvattingen, maar erg slim en sociaal is het niet om op de PVV te gaan stemmen, zeker niet als het een protest stem is, dan kan je beter op de SP stemmen die is wel sociaal en democratisch.

Nee, de PVV is geen racistische partij; in de PVV regeert de angst en angst is een slechte raadgever.

nee hoor zeer zeker niet hij wil alleen de criminelen het land uit en wie wil dat niet

nee waarom??!! ik zie niet waarom iemand/partij dan gelijk een racist moet zijn.

nee hoor. al heeft de pvv wel bepaalde voorkeuren her en der. enfin: er is gesproken: enorme winst. daar kunnen we niet omheen. nu nog kijken hoe het verder gaat. best spannend! Toegevoegd na 16 uur: zoveel zetels erbij, wauw. hoe het ook loopt: om de pvv kan men niet heen. duidelijk.

ben niet echt een wilders fan, maar je bent geen racist.. maar als je er niet goed bij voelt of je het niet zeker weet moet je geen pvv stemmen (beetje laat)

Bronnen:
http://www.dumpert.nl/mediabase/533861/ccd...

geen racist, wel dom

Je bent dan alleen heel erg dom

De PVV is geen one-issue partij meer. Integratie blijft een belangrijk onderwerp, maar ook de zorg vindt Wilders erg belangrijk. Dat is ook een reden dat je geen racist bent als je op de PVV stemt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100