Natuurlijk niet! De PVV bestrijdt geen rassen, maar uitwassen van een geloof dat door sommigen zeer extreem wordt geinterpreteerd. Niet meer, maar ook niet minder.

Verder is het gewoon een liberale partij met een sociale inslag. (ouderen en zieken bijvoorbeeld en dieren)
Een partij die , net als de VVD, verder vindt dat er wat gedaan moet worden aan de open-grenzen-mentaliteit en grenzeloze ontwikkelingshulp.

Of je de werkwijze en de manier van spreken waardeert, is punt 2, natuurlijk. Maar het is en blijft een feit, dat niemand zoveel bedreigd wordt als Wilders. Niemand hoeft verder in een kogelvrij vest rond te lopen met een sleep kapstokken om zich heen..
Dus wie is dan het schaapje en wie is de wolf?

Zie maar eens van een slechte naam (want die heeft de PVV) af te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

nee, niet dat ik ga stemmen maar je bent geen racist in mijn ogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik denk dat een stem op de PVV een proteststem is op de huidige politieke partijen. Je kan ook blanco stemmen natuurlijk, maar op de PVV stemmen heeft vele malen meer inpact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja proteststemmen, na Pim destijds is Nederland daar ook niet veel beter op geworden. Ik hoop zo dat mensen niet op de PVV gaan stemmen maar ik vrees het ergste en dat we over een maand of twee weer mogen gaan stemmen :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar dan is de kans dat de PVV nog groter wordt. Het probleem is blijkbaar dat de burger zich niet meer kan vinden in de huidige politiek. iedereen weet, of het moet heel raar lopen dat je een proteststem uitbrengt. Van mij hoeft de PVV ook niet, maar ze zijn er en je kan er niet omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het zelfde met Fortuin, je hebt geen keus in deze gevallen. Ik weet toevallig wel waar op ik ga stemmen, en dat is geen PVV overigens. Maar ik vermoed dat de PVV hoog gaat eindigen als ik de gesprekken hoor als ik onder de mensen ben. We zullen het wel zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een protest stem op de PVV is niet erg slim, stel je voor dat de PVV aan de macht komt, dan krijg je denk ik heel veel spijt.
Blanco stemmen heeft ook geen zin, want dan gaat je stem naar de grootste kiesdeler.
Een protest stem gaat vaak naar de SP, die is tenminste ook sociaal en democratisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SP sociaal en democratisch?
Geert heeft niks tegen mensen van een ander ras, dus zelfs hijzelf is geen rascist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. PVV is niet racistisch, maar wel geloofsdiscriminerend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stemt op de standpunten.
En je gebruikt je mening dus dan ben je geen racist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PVV heeft vreemde standpunten, Wilders is vreemd, maar om je nu direct racist te noemen....nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk niet. Ik ga hoogswaarschijnlijk op de PVV stemmen. En ik weet ook dat menselijke rassen niet eens bestaan, bijvoorbeeld de fysieke verschillen tussen mensen van één zogenaamd 'ras' zijn groter dan de verschillen tussen die zogenaamde 'rassen'.

Ik geloof dus ook niet in één of andere rassenleer, laat staan dat ik mensen op hun 'ras' zou beoordelen.

De PVV heb ik trouwens ook nog nooit over rassen gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je bent dan geen racist. Jij mag kiezen op wie je wil stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een racist stelt het ene ras boven het andere, zoals de nazies dus deden. Als je op de PVV stemt ben je geen racist, maar de meeste racisten stemmen wel op de PVV. Daarom is de PVV nog niet racistisch, maar wel aan partij die discriminerend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een een - vanwege het linken naar de nazi`s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Harry, Godwins Law. Maar in wat je zegt zit wel iets enzo. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn dan domme racisten, aangezien er geen racisme in het programma van de PVV zit.
Nee dan ben je geen racist, maar je hebt nog wel een hoop te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zeer zeker niet, eerder een realist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder een realist. De tijd van struisvogelpolitiek mag wel eens voorbij zijn. gelukkig pakken de andere partijen, wakker geschud door de populariteit van Wilders nu ook gevoelige onderwerpen op.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ikzelf vind de PVV een ''discriminerende'' partij, maar nee je bent dan geen racist in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen rasist,wel is de PVV een partij zonder idealen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.pvv.nl/index.php/visie/verkiezingsprogramma
Nee je bent niet gelijk een racist als je op de PVV gaat stemmen, dat ligt aan je eigen opvattingen, maar erg slim en sociaal is het niet om op de PVV te gaan stemmen, zeker niet als het een protest stem is, dan kan je beter op de SP stemmen die is wel sociaal en democratisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeh, nog één die geen betere manier weet om op mensen met een afwijkende mening te reageren dan door ze 'niet slim en sociaal' te noemen? Think again. 'Slim en sociaal' is niet gelijk aan 'heeft dezelfde mening als HereIsTom'.
Nee, de PVV is geen racistische partij; in de PVV regeert de angst en angst is een slechte raadgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor zeer zeker niet hij wil alleen de criminelen het land uit en wie wil dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee waarom??!! ik zie niet waarom iemand/partij dan gelijk een racist moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor.
al heeft de pvv wel bepaalde voorkeuren her en der.
enfin: er is gesproken: enorme winst.
daar kunnen we niet omheen.

nu nog kijken hoe het verder gaat.
best spannend!

Toegevoegd na 16 uur:
zoveel zetels erbij, wauw.
hoe het ook loopt: om de pvv kan men niet heen.
duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben niet echt een wilders fan, maar je bent geen racist.. maar als je er niet goed bij voelt of je het niet zeker weet moet je geen pvv stemmen (beetje laat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen racist, wel dom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, niets zinnigs te zeggen, dus dan maar mensen met een andere mening dom noemen. Elegant.
Je bent dan alleen heel erg dom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV is geen one-issue partij meer. Integratie blijft een belangrijk onderwerp, maar ook de zorg vindt Wilders erg belangrijk. Dat is ook een reden dat je geen racist bent als je op de PVV stemt.