Geloven jullie dat er "top secret" informatie op de wereld is en zo ja in welke catagorieen?

En dan bedoel ik met name onder overheden en bestuurders van landen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk het wel. Zo is onlangs Prins Willem Alexander bij onze jongens geweest in Uruzgan. Bijna niemand die dit van te voren wist.

Natuurlijk, anders hoefde men zich geen zorgen te maken om vergeten usb-sticks.

Ik kan mij voorstellen dat daar wel wat gradaties in te vinden zullen zijn. Als ik eventjes een gradatie zou verzinnen, dan zou ik bv. documenten die met 'confidential' gemerkt zijn bedrijfs geheimen kunnen noemen (en welke dus door meerdere personen ingezien kunnen worden). De volgende gradatie zou dan kunnen zijn 'top secret'. Deze stukken mogen alleen door een bepaald persoon (of personen) ingezien worden. Dan zou je nog een 'eyes only' gradatie kunnen hebben. Deze documenten hebben een lezer, waarna de documenten vernietigd moeten worden. Uiteraard ben ik er niet mee bekend, maar zo'n constructie lijkt mij mogelijk.

Uiteraard en wel in elk denkbare categorie. Niets zo waardevol op deze wereld als (de juiste) informatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100