Geloven jullie dat er "top secret" informatie op de wereld is en zo ja in welke catagorieen?

En dan bedoel ik met name onder overheden en bestuurders van landen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is momenteel het grootste geheim de dreiging van een uitbraak van een of andere virus waaraan vrijwel de gehele mensheid kan sterven! De laatste 10 jaar is het al div. malen bijna gebeurd! Koortsachtig is men bezig om dit te voorkomen. Inmiddels is de kans dat het ooit gebeurt, groter dan de kans dat het niet gebeurt!! De wetenschap loopt tegenwoordig wat dit betreft, achter de feiten aan, maar hoe het nu precies zit is geheim.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk het wel. Zo is onlangs Prins Willem Alexander bij onze jongens geweest in Uruzgan. Bijna niemand die dit van te voren wist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja absoluut. De CIA en andere overheids diensten maken jaarlijks honderden zo niet duizenden oude voorheen "top secret' documenten openbaar als het geen schade meer kan aanrichten.

De onderwerpen variëren sterk. Van militaire informatie tot diplomatieke gebeurtenissen.

Ovigerens: Elke nieuwe president van Amerika wordt de eerste dagen gebrieft over alle belangrijke top secret documenten waar hij voorheen geen toegang tot had.

Toevoeging:

Ik ben zelf ontwerper en werk dagelijks met zeer gevoelige informatie die ik niet met mijn vrouw of iemand anders mag bespreken. Je zou dit top secret informatie kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker en op alle gebied, ik vermoed zelfs dat ze een auto hebben die zeer zuinig loopt, maar dat de oliemaatschappijen het patent gekocht hebben...

Jazeker en op alle gebied, de winsten zijn groot...
Door gewoon simpel kritische vragen te stellen kom je ze overal tegen... Kijk nu eens naar harde schijven die worden netjes elk jaar twee keer zo groot. Wie gelooft nu dat dat werkelijk zo is? Dat is netjes allemaal onderling afgesproken...

Elk product dat je koopt, daar is wel een geheim aan verbonden, dat niet bekend is bij het grote publiek...

Tijdens de laatste top, dat Berlusconi moest bellen met een ander, terwijl iedereen en de pers op hem zitten te wachten. Wat denk je wat hij zei? En wie weet wat dat was?

Allemaal geheimen en weet je mijn geheimen vertel ik trouwens ook niet...

:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Meneer Berlusconi? Uw vrouw op lijn 1. Nee, ze zegt dat het dringend is, iets over dat u alweer vergeten bent om pindakaas te halen, terwijl ze het al honderd keer heeft gevraagd. Druk? Moet ik tegen haar zeggen dat iedereen en de pers zit te wachten? Goed meneer, maar ze zei wel dat als u niet direct een verklaring zou geven, u niet meer thuis hoeft te komen. Wat zegt u? Prima, ik verbind u meteen door." Moraal van het verhaal: Natuurlijk zijn er topgeheimen, maar je hoeft niet overal een complot in te zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wie spreekt hier over complotten... Ik zie dat nergens hoor in mijn betoog... trouwens, hoe weet jij wat Berlusconi zei?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het geheim van de smit, euhm SuzyQ :p ;)
Natuurlijk, anders hoefde men zich geen zorgen te maken om vergeten usb-sticks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, natuurlijk! Staatsgeheimen, bedrijfsgeheimen etc. Mijn man heeft ooit een baan aangeboden gekregen waarin hij zulke gevoelige informatie zou horen, dat hij zelfs aan mij niet zou kunnen vertellen hoe zijn dag op kantoor was geweest. (Overigens heeft hij die baan precies om die reden afgewezen.)

Maar als ik je vertelde welke topgeheimen er zijn, zou ik je vervolgens moeten doden, GV hacken om de gevoelige informatie te verwijderen, en vervolgens alle gebruikers van deze site en iedereen met wie zij wel eens praten op moeten sporen. Dat vind ik wat teveel werk om een goeievraag te beantwoorden. :-p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan mij voorstellen dat daar wel wat gradaties in te vinden zullen zijn. Als ik eventjes een gradatie zou verzinnen, dan zou ik bv. documenten die met 'confidential' gemerkt zijn bedrijfs geheimen kunnen noemen (en welke dus door meerdere personen ingezien kunnen worden). De volgende gradatie zou dan kunnen zijn 'top secret'. Deze stukken mogen alleen door een bepaald persoon (of personen) ingezien worden. Dan zou je nog een 'eyes only' gradatie kunnen hebben. Deze documenten hebben een lezer, waarna de documenten vernietigd moeten worden.

Uiteraard ben ik er niet mee bekend, maar zo'n constructie lijkt mij mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uiteraard en wel in elk denkbare categorie.

Niets zo waardevol op deze wereld als (de juiste) informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
we kregen vroeger regelmatig post van research uit de VS, daar stond op: "destroy after reading"......... beetje interessant doen vond ik altijd, daar maakten we dus van: "destroy BEFORE reading". Er zullen altijd clubjes zijn die iets geheim willen houden, dat zie je al van jongs af aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die is er zeker. Het recept van Coca Cola is er al een voorbeeld van, maar ook wat Amerika morgen in Irak gaat doen, en wat ik vanavond ga eten eigenlijk ook.

Ik geloof niet dat er een Conspiracy Group is, waarin alle grote wereldleiders ons klootjesvolk een rad voor ogen draaien. Mensen die dat wel geloven, raad ik de Joego-film "Underground" aan. Ook als je de Tito-geschiedenis van dat land een beetje kent is het een mooie film. En anders snap je er geen bal van, maar zit het vol met mooie muziek van Bregovic.