Waarom zou Google privégegevens overhandigen aan overheden?

Op http://www.nu.nl/internet/2262212/google-overhandigt-privegegevens-autoriteiten.html lees ik dat Google na hun recente 'fouten' met betrekking tot privacy de ten onrechte verkregen gegevens gaat overhandigen aan een aantal overheden. Dit doen ze kennelijk in het kader van (meewerken aan) het onderzoek dat sommige overheden hebben aangekondigd.

Mis ik iets of hebben de desbetreffende overheden eveneens geen donder met die gegevens te maken (althans inhoudelijk)? Met andere woorden, waarom zou Google dat doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord luidt:
"The data is expected to be kept as a backup in the event it becomes relevant to the case. The suit is one of several the search company faces alleging the Wi-Fi mishap violated federal privacy laws."

Het wordt dus opgeborgen en kan als bewijs gebruikt worden, mocht de overheid toch nog besluiten om Google te gaan vervolgen hiervoor.