Wat is er officieel verklaard over de kogelgaten in de MH17?

Deze kogelgaten zijn door verschillende mensen gerapporteerd. Ze wijzen eerder op beschieting door een straaljager dan op schade door een grond-luchtraket. Wat is ermee gedaan in de officiële verklaringen en het MH17-rapport?

5 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er is geen bewijs voor kogelgaten. Wel bewijs van kleine gaten in de romp. Die komen door stukken van de bom en door stukjes van het vliegtuig die na de bom weer in de romp geslagen zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Om die hoeveelheid kogels af te schieten zijn er meerdere seconde nodig. Als het vliegtuig 1000km per uur vliegt is het onmogelijk dat deze zo dicht bij elkaar liggen. Ook zou dit hoorbaar zijn op de voice recorder of op de grond. Waarschijnlijk zouden er dan ook nog hulzen op de grond liggen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je het filmpje van de Russen ziet wat er gebeurt als je op een vliegtuig schiet met dat type wapen dan lijken de uitslagen van de kogels er wel op omdat deze ook kleine resten mee nemen. Maar de inslagen niet aan hoeveelheid en alleen mogelijk als er van twee kanten tegelijk is geschoten.

Het beste antwoord

Tussentijds MH17-rapport:
“Material around the holes was deformed in a manner consistent with being punctured by high-energy objects [which] originated from outside the fuselage.”
Materiaal rondom deze gaten is dusdanig gedeformeerd, dat er sprake is van inslag/doorboring van ‘hoge-energie-objecten’, die afkomstig zijn geweest van buiten de romp.

“The pattern of damage observed in the forward fuselage and cockpit section of the aircraft was consistent with the damage that would be expected from a large number of high-energy objects that penetrated the aircraft from outside.”
Het schadepatroon dat zichtbaar is in het voorste deel van de romp en de cockpit van het vliegtuig, was consistent met de schade die verwacht mag worden van een groot aantal ‘hoge-energie-objecten’ die het vliegtuig van buiten zijn binnen gedrongen.
.
Eindrapport
Het aantal kogels (meestal ofwel pantserdoorborend of hoog explosief) dat het vliegtuig zou hebben geraakt in het geval van luchtgeschutvuur onder de heersende omstandigheden zou naar verwachting niet meer dan enkele tientallen zijn. Dit is veel minder dan de 350 high-energy-objects die werden gevonden op het wrak van de cockpit.
Luchtkanonvuur produceert geen fragmenten in de vorm van kubussen e.d. zoals die werden gevonden in het wrak en in de lichamen van drie bemanningsleden.
SimonV