Stel Noord en Zuid Korea, kruisen de degens?

China tikt Noord korea niet op de vingers, het mond uit in een gewapend conflict!! Kan dat uitmonden in een mondiaal gewapend conflict?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als de P. nu uitbreekt is China denk ik te bang voor haar positie wat betreft de economische groei. dat ze zich er niet al te veel tegen aan gaan bemoeien. z korea heeft de steun van het westen en gaat wellcht winnen. alleen is het probleem dat veel mensen uit noord korea in het communisme geboren zijn en helemaal afgechermd zijn van de westerse wereld. sommige zullen een bevrijding dus juist als een aanval zien. daarbij heeft NK een goed getaind leger en is er veel oud zeer. het zou een bloedige oorlog worden denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eerst moet worden uitgezocht of het echt om een Noord Koreaanse torpedo ging. Het is een absurd bewijs. Er zou een serienummer op de ontplofte torpedo zijn aangetroffen en die zou te herleiden zijn tot het Noord Koreaans arsenaal. Wie weet probeert een derde partij wel twist tussen beide te organiseren. Als dat zo is en bewezen is dat het niet door Noord Korea is georganiseerd, en dat dat zo is kan je afleiden aan de vele demonstaties en ontkenningen van officiele Noord Koreaanse zijde, wordt een heel gemene angel uit het conflict tussen beide gehaald en is de kans op een ontsporing afgenomen. Want wie dat dan zou doen zal zich niet bekend maken maar haalt zoiets niet nog een keer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ding is zeker: de wapenlobby zal er bovenop zitten en het conflict ten eigen bate uitmelken.

Met grote risico s.

Stel het is oorlog, en er gaat niemand naar toe.

Keep the toys from the boys.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige risico is dat ze (NK) een atoombom (hoe rudimentair ook) op ZK gooien. Dan breekt de p. uit Er kan een groot gewapend conflict op de peninsula ontstaan, maar een wereldoorlog denk ik niet, want iedereen heeft wel genoeg van het gebral van die armoedzaaiers uit Noord Korea.