Het maakt helemaal niet uit of de EU uitbreidt of krimpt. Wat er echt toe doet is hoe het bestuurd wordt en dat zou naar mijn mening maar één EU bestuur moeten zijn. Nu zitten we met per land met een bestuur, maar wel met een gezamenlijke munt waarvan niemand de waarde op landniveau kan beïnvloeden. Dat gaat fout lopen voorspel ik.

Wat we er in ieder geval niet bij moeten hebben zijn landen die de financiën niet op orde hebben. Potentieel bodemloze putten hebben we binnen de EU nu al genoeg.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de EU mag wat mij betreft even blijven voor wat het is.
krimp is niet nodig, maar uitbreiding ook niet op dit moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inkrimpen tot de oude situatie wat mij betreft. Maar dat zal niet meer gebeuren helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de oude istuatie is voor jou de 12 lidstaten? Of nog verder terug? Hoe dan ook +1! Ben ik het namelijk mee eens. Ze hadden moeten wachten met het Oost-Blok en daarbij had voornamelijk de wijlen Poolse president een veel te grote mond. Maar over de doden niks dan goed natuurlijk!.
De EU moet onmiddellijk uitbreiden en de USA inlijven.
We gaan dan over op de dollar en weg is dat vervelende koersverschil. Dé oplossing voor alle economische problemen.
13 jaar geleden
De EU moet vooral doorgaan met het uitbreiden met dit soort economische kneuzen landjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eu moet uitbreiden als het klaar is om uit te breiden. Zo kunnen we een blok vormen tegen andere grote blokken zoals China, India, de VS, ...

Voorlopig is de eu verre van klaar om uit te breiden. Het moet eerst economisch stabiel worden. Daarna (hopelijk pas over een lange tijd als alles écht stabiel is) mogen ze alleen stabiele landen aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitbreiden lijkt me niet verstandig, dat is vragen om extra problemen. Volgens mij zou het beter zijn om bepaalde landen (tijdelijk) uit de EU te zetten. Ze zouden dan bv. 3 jaar de tijd moeten krijgen om hun zaakjes weer op orde te stellen en als bewezen is dat ze dat goed hebben gedaan en weer stabiel zijn, mogen ze terug komen. Het kan mijn insziens niet de bedoeling zijn dat de landen die door vele bezuinigingen hun zaken wel voor elkaar hebben, ook voor de kosten van de anderen moeten opdraaien, met het grote risico dat ook hun straks in de problemen raken. Dan zou de hele EU instorten en hebben we alles voor niks gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee +1. Ze hadden sowieso moeten wachten met 't Oost-Blok ...