Zwangerschapsverlof kost je geen vakantiedagen. Als je dat bedoelt met je vraag tenminste.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik bedoel natuurlijk vakantiegeld
Ja, alles loopt gewoon door: vakantiegeld, opbouw van vakantiedagen, opbouw van pensioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkgever geeft het zwangerschapsverlof door aan het UWV en het UWV betaald je werkgever 100% door, de werkgever betaald aan jou zoals hij dat altijd goed. Het UWV betaald ook vakantiegeld aan je werkgver zodat je dit tijdens je verlof blijft opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker. Het is een vorm van buitengewoon verlof, en de opbouw van rechten loopt gewoon door.

Het is alleen niet lucratief zwanger te worden omdat het je een paar extra vrije dagen oplevert :P