Stel als we hier in Nederland alleen maar rechtse partijen hebben, zouden we het dan economisch veel beter krijgen?

Met rechts bedoel ik dus niet dat we ook extreem-rechtse partijen hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is links en wat is rechts?
Wat is extreem links en wat is extreem rechts?
Allemaal loze kreten

Het beste antwoord

De reden waarom in ieder economieboek staat dat de economie gebaat is bij een rechtse regering is het simpele gegeven dat de conservatievere partijen meer geneigd zijn de markt z'n gang te laten gaan. Zowel particulieren als bedrijven moeten het zelf maar opknappen, da's, sterk versimpeld, de kern van het neo-liberalisme.
Dat gaat alleen lang niet altijd op. We zien steeds meer partijen opkomen die niet meer in de traditionele hokjes links-rechts cq conservatief-progressief zijn te plaatsen, en de bankencrisis heeft pijnlijk aangetoond dat de markt ook niet zo onfeilbaar is als gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige mensen zouden het wellicht beter krijgen, maar de lagere inkomens zouden er de dupe van worden.
rose
13 jaar geleden
Als we alleen maar rechtse partijen hadden, zouden de minst rechtste partijen links zijn. Kijk maar in Amerika, in Nederland zouden zowel de Republikeinen en Democraten beiden rechts zijn, de Democraten wat minder dan de Republikeinen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beter, het wordt dan wel net als de USA. Veel armoede op straat, veel bedelaars, veel stakingen, veel kleine criminaliteit, rijken die hun huizen moeten barricaderen, etc. Maar verder alles pico bello.