Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je met een foto van je rijbewijs?

Ik vroeg me af wat je met een foto van iemands rinbewijs kan. Mijn dochter heeft een foto gedeeld via "snapchat".

Het BSN nummer is niet zichtbaar de rest allemaal WEL.

Toegevoegd na 32 seconden:
Er staat rinbewijs bedoel natuurlijk rijbewijs!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Iemand maakt illegaal gebruik van uw persoonsgegevens.
De fraudeur gebruikt de persoonsgegevens bijvoorbeeld om producten en diensten te krijgen op de naam. Of om een bankrekening te openen of een creditcard aan te vragen. U komt er meestal pas achter dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude, als u rekeningen of boetes krijgt waarvan u niets afweet.

Er hoeft natuurlijk niks te gebeuren, maar snapchat is niet waterdicht en dus kunnen mensen zonder dat u het te weten krijgt, de gegevens gebruiken. Zelfs ook al heeft snapchat een snapshot waarschuwing systeem.

Wat ik zelf aan raad is zo snel mogelijk het snapchat bericht verwijderen. Ook zou ik noteren naar wie deze gegevens gestuurd zijn. Ik zelf voor de zekerheid ook een nieuwe kaart aanvragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuus voor mijn gebrekkig Nederlands. Autocorrect werkt af en toe niet zo lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding