Als ik Trouw mag geloven: niets.

Sinds de commissie-Cals/Donner in 1967 hebben zich talloze verstandige dames en heren in de commissie-Deetman, de commissie-De Koning, de Nationale Conventie van 2006 en in het parlement gebogen over de tekortkomingen van ons overheidsapparaat en allerlei aanbevelingen gedaan. Het resultaat was onveranderlijk niets, noppes, nada.
Zelfs zoiets doodsimpels als de gekozen burgemeester liep vast op de zandbanken van een ongeëvenaard bestuurlijk conservatisme.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wikipedia:
Het rapport van de conventie is een zachte dood gestorven. Tijdens de bespreking had elke politieke partij wel wat op te merken. Grosso modo kwam de kritiek van politici erop neer dat 'de burger nu eenmaal veel te slecht geïnformeerd is om een goed oordeel te kunnen vellen'. Wat in feite neerkomt op diskwalificatie van de burger. Veel is er dan ook niet met de aanbevelingen gedaan, alleen het voorstel om de positie van de Tweede Kamer te versterken vond enig gehoor binnen politiek Den Haag. Maar ook met dat voorstel is niets gebeurd.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
antwoord to-the-point