Waar ligt de armoedegrens waar de politiek op doelt?

Als gevolg van de komende bezuinigingen zouden er mensen onder de armoedegrens komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je bij de voedselbank je eten moet gaan halen dan is het nog de vraag of je dan de armoede grens bereikt hebt.
als je riem geen gaatjes meer hebt om de broekriem aan te halen moet je er maar een paar gaatjes bij maken.
tja...politiek...ik denk dat geen enkele partij echt weet waar die grens zou móeten liggen zolang ze zelf maar niet de dupe zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal ongeveer 20017 per jaar zijn als ik het goed heb begrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg). Bij een inkomen gelijk aan de armoedegrens gaat het inkomen geheel op aan noodzakelijke uitgaven. Er is dan geen vrij te besteden inkomen ("discretionary spending") over. Voor Nederland zijn bepaalde grenzen vastgesteld.
Bronnen: